Evry är utsedd till den mest attraktiva arbetsgivaren inom IT av Karriärsföretagens undersökning som listar Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare! Du har nu chansen att arbeta hos dem i rollen som IT-supportmedarbetare.
Är du i startgroparna av din karriär och tror att kombinationen IT och service kan passa dig perfekt? Då ser vi fram emot att få berätta mer om möjligheterna som finns på Evry!
OM TJÄNSTEN
Evry och Academic Work i Örebro har sedan 20... Visa mer
Evry är utsedd till den mest attraktiva arbetsgivaren inom IT av Karriärsföretagens undersökning som listar Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare! Du har nu chansen att arbeta hos dem i rollen som IT-supportmedarbetare.
Är du i startgroparna av din karriär och tror att kombinationen IT och service kan passa dig perfekt? Då ser vi fram emot att få berätta mer om möjligheterna som finns på Evry!
OM TJÄNSTEN
Evry och Academic Work i Örebro har sedan 2013 ett väletablerat samarbete där vi, under dessa år, har rekryterat ett fyrtiotal supportstjärnor till Evrys servicedesk. Ett stort antal av dessa medarbetare finns idag kvar på Evry och har fått möjligheten att klättra åt olika håll och riktningar karriärsmässigt. Den gemensamma nämnaren för alla dessa medarbetare är att de fortfarande, oavsett roll, är med och erbjuder förstklassig service gentemot Evrys kunder.
* Som IT-supportmedarbetare hos EVRY kommer du att arbeta med att leverera den bästa tänkbara servicen till företagets kunder. Målet för EVRY är att vara den bästa servicedesken i Sverige. Vill du vara med på resan som ska ta dem dit?
* När vi frågade våra tidigare medarbetare vad som är roligast med deras arbete i supporten lyfter dem lagandan och möjligheterna att som ett team sträva mot gemensamma mål. I det dagliga arbetet arbetar du tillsammans med teamet för att lösa era kunders IT-utmaningar. Supportärendena som kommer in tar ni emot via mail eller telefon och ditt arbete är sedan att göra prioriteringar efter behov och tid. Du kommer i huvudsak att hantera ärenden på egen hand men även hänvisa vidare vid komplicerade och omfattande tekniska problem.
* Frågor du kommer hantera kan handla om servrar som ligger nere eller ärenden av tyngre karaktär där du med din IT-kunskap står till hjälp för att lösa problemen. Oavsett problem bemöter du kunden med högsta kvalitet och ser till att denne är nöjd innan du lägger på luren eller svarar på mailet.
* EVRY värdesätter engagemang och kundfokus, två värdeord som vi vill att du som söker står bakom och kan motiveras av. Genom att fokusera på dessa områden kommer du vara med att skapa arbetsglädje, skapa kundnytta och lyfta företaget till nya höjder.
ARBETSUPPGIFTER
* Din uppgift är att ge förstklassig support till kunder som ringer in med IT-relaterade problem
* Det är en stor variation i de problem som kunderna ringer in med och det är viktigt att de blir bemötta med bästa tänkbara service
* Du kommer att arbeta med telefon och dator som främsta arbetsverktyg
VI SÖKER DIG SOM
Har en genomförd gymnasieutbildning, gärna inriktning IT men som minst, med ett IT-intresse. Du har erfarenhet av kundkontakt och är van vid att arbeta med telefonen som ditt främsta arbetsverktyg. Kanske har du en bakgrund från 1st eller 2nd line support och drivs av att gräva djupt i olika former av felsökningar.
Specifikt efterfrågad kompetenser:
* Goda kunskaper i svenska och engelska då kundkontakt sker på båda språken i tal och skrift
* Kommit i kontakt med Active Directory
* Det är meriterande om du har erfarenhet av Citrix och Exchange
Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten, men även din tekniska kompetens då tjänsten ställer höga krav på att du snabbt kan förstå komplexa system.
Som vi nämnde ovan är målet inriktat på att bli bäst. För att komma dit behövs du som är serviceinriktad och ansvarsfull. Självklart är du glad och positiv, något som du gärna sprider omkring dig. För visst är det härligt att vara ett gäng positiva kollegor som jobbar tillsammans mot fullständigt nöjda kunder! Vi söker efter dig som gillar förändring och som trivs med att arbeta i en organisation i rörelse.
Då jobbet går ut på att lösa dina kunders problem ser vi att du är en problemlösare ut i fingerspetsarna. Du är inte rädd för att prova dig fram, och är ödmjuk till att lära dig nya system. Det kommer göra att du lättare och snabbare kommer in i jobbet och får en större förståelse för systemen.
Övrig information
Start: Oktober
Omfattning: Heltid, 07:00-15:30 eller 8.30-17:00
Placering: Örebro, Norrbackavägen
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Evrys önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work
Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på
[email protected] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Evry är Nordens näst största IT-tjänsteföretag. Genom 10 000 medarbetare levererar EVRY dagligen IT-tjänster från 50 städer i Norden till ungefär 14 000 kunder i såväl offentlig sektor som det privata näringslivet. De har en lokal närvaro på 50 orter i Norden med ett team på 10 000 medarbetare. Med insikter, lösningar och teknik skapar dem affärsnytta för kunder och värde för hela samhället. Genom en hög verksamhetskompetens, förståelse för olika branschers utmaningar och en global leveransmodell hjälper dem kunder att maximera potentialen av sin IT och nå sina affärsmål.
Visa mindre