Lediga jobb som Studieadministratör i Örebro

Se lediga jobb som Studieadministratör i Örebro. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Örebro som finns hos arbetsgivaren.

Administratör till Handelshögskolan

Vi söker en administratör för tidsbegränsad anställning vid Handelshögskolan, Örebro universitet. Bakgrund Handelshögskolan är en plats där undervisning och forskning i världsklass möts i fyra ämnen: företagsekonomi, informatik, nationalekonomi och statistik, vilka stöds av en effektiv och professionell administration. Vi är en av endast sex handelshögskolor i Sverige som är ackrediterade vid AACSB, en kvalitetssäkringsorganisation som ställer höga krav p... Visa mer
Vi söker en administratör för tidsbegränsad anställning vid Handelshögskolan, Örebro universitet.

Bakgrund
Handelshögskolan är en plats där undervisning och forskning i världsklass möts i fyra ämnen: företagsekonomi, informatik, nationalekonomi och statistik, vilka stöds av en effektiv och professionell administration. Vi är en av endast sex handelshögskolor i Sverige som är ackrediterade vid AACSB, en kvalitetssäkringsorganisation som ställer höga krav på sina medlemmar. Vid Handelshögskolan arbetar idag ca 120 personer.

Arbetsuppgifter
Som kvalificerad administratör kommer du att tillhöra den administrativa enheten vid Handelshögskolan. Här arbetar idag 15 personer med allt ifrån studievägledning till administrering av forskarutbildningar.

Tjänsten, som är ett föräldravikariat, är bland annat inriktad på fortsatt implementering av vårt kvalitetssäkringssystem i verksamheten. Det innebär att vara med och utveckla och förbättra rutiner, ta fram ny information, arbeta uppföljande med processer, hämta in och granska data, sammanställa resultat, genomföra undersökningar och dokumentera att handlingar och arbetssätt ligger i linje med AACSB-ackrediteringens ramverk.

En annan del av arbetet handlar om att bistå våra studievägledare genom exempelvis handläggning av tillgodoräknanden och studieuppehåll, besvarande av mail samt övrigt administrativt stöd som våra studievägledare har behov av.

Arbetet innebär kommunikation på svenska och engelska med personer inom och utanför universitetet. En stor del av arbetsuppgifterna är beroende av olika IT-system, och vi ser gärna att du har mycket god IT-vana. Dessutom tillkommer att erbjuda stöd till chefer och lärare på Handelshögskolan samt arbeta med övriga administrativa uppgifter.

Under oktober 2024 ska Handelshögskolans ackreditering förnyas. Det sker främst genom att externa bedömare från andra handelshögskolor besöker vår miljö, och vikariatet kommer till stor del vara inriktat mot planering och projektkoordinering inför denna viktiga milstolpe.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har


• erfarenhet av kvalitetsarbete
• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• god vana och intresse av att arbeta med olika administrativa IT-system
• erfarenhet av att arbetsleda, planera, samordna och organisera arbete
• erfarenhet av att arbeta självständigt och hålla deadlines
• mycket goda kunskaper i Excel
• minst treårig gymnasieutbildning med lämplig inriktning.

Det är meriterande om du har


• erfarenhet av administrativt arbete inom universitet och högskola
• kunskap om institutionens ämnen
• arbetslivserfarenhet av serviceinriktat arbete
• erfarenhet av datagranskning.

Du har mycket god förståelse för myndighetsutövning och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande. Du ser även betydelsen av goda administrativa arbetsinsatser och rutiner, i så väl stort som smått. Dessutom behöver du ha intresse för verksamheten och en förmåga och engagemang för att arbeta med detaljer men samtidigt se helheten.

På Handelshögskolans administration har vi roligt på jobbet och en god arbetsmiljö, stor vikt kommer därför läggas vid dina personliga egenskaper. Därtill väger även andra förmågor tungt, exempelvis som att ha modet att ifrågasätta etablerade arbetssätt men samtidigt viljan att lyssna in och förstå, att möta andra människor på ett förtroendeingivande sätt, samt visad god samarbetsförmåga. Arbetet ställer krav på att du är noggrann, resultatorienterad, serviceinriktad, och strukturerad samt har förmåga att ta egna initiativ. Vi förväntar oss att du har en vilja att lära nytt och att utveckla nya rutiner. Det förekommer arbetstoppar i verksamheten, så det är viktigt med ett flexibelt förhållningssätt och en utvecklad känsla för planering och prioritering.

Information
Anställningen är tidsbegränsad med omfattning på 100 %. Tillträde enligt överenskommelse och längd ca 5 månader. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av administrativ enhetschef Veronica Carlsson, tel: 019-30 21 26.

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till varför du söker detta arbete och vad du kan erbjuda i kompetens
• CV med beskrivning av din kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2024-05-17. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Visa mindre

Administratör till Handelshögskolan

Vi söker en administratör för tidsbegränsad anställning vid Handelshögskolan, Örebro universitet. Bakgrund Handelshögskolan vid Örebro universitet är en plats där undervisning och forskning i världsklass möts i fyra ämnen: företagsekonomi, informatik, nationalekonomi och statistik och som stöds av en effektiv och professionell administration. Vi är en av endast sex handelshögskolor i Sverige som är ackrediterade vid AACSB, en kvalitetssäkringsorganisation... Visa mer
Vi söker en administratör för tidsbegränsad anställning vid Handelshögskolan, Örebro universitet.

Bakgrund
Handelshögskolan vid Örebro universitet är en plats där undervisning och forskning i världsklass möts i fyra ämnen: företagsekonomi, informatik, nationalekonomi och statistik och som stöds av en effektiv och professionell administration. Vi är en av endast sex handelshögskolor i Sverige som är ackrediterade vid AACSB, en kvalitetssäkringsorganisation som ställer höga krav på sina medlemmar. Vid Handelshögskolan arbetar idag ca 120 personer.

Arbetsuppgifter
Som kvalificerad administratör kommer du att tillhöra den administrativa enheten vid Handelshögskolan. Här arbetar idag 15 personer med allt ifrån studievägledning till administrering av forskarutbildningar.

Tjänsten, som är ett föräldravikariat, är bland annat inriktad på fortsatt implementering av vårt kvalitetssäkringssystem i verksamheten. Det innebär att vara med och utveckla och förbättra rutiner, ta fram ny information, arbeta uppföljande med processer, hämta in och granska data, sammanställa resultat, genomföra undersökningar, skriva rapporter och dokumentera att handlingar och arbetssätt ligger i linje med AACSB-ackrediteringens ramverk. Arbetet innebär kommunikation på svenska och engelska med personer inom och utanför institutionen och universitetet. En stor del av arbetsuppgifterna är beroende av olika IT-system, och vi ser gärna att du har mycket god IT-vana. Dessutom tillkommer att erbjuda stöd till chefer och lärare på Handelshögskolan samt arbeta med övriga administrativa uppgifter.

En annan del av arbetet kommer vara att agera administrativt stöd till våra studievägledare genom exempelvis handläggning av tillgodoräknanden och studieuppehåll, besvarande av mail samt övrigt administrativt stöd som våra studievägledare har behov av.

Under oktober 2024 ska Handelshögskolans ackreditering förnyas. Det sker främst genom att externa bedömare från andra handelshögskolor besöker vår miljö, och vikariatet kommer till stor del vara inriktat mot planering och projektkoordinering inför denna viktiga milstolpe.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har


• erfarenhet av kvalitetsarbete
• goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• god vana och intresse av att arbeta med olika administrativa IT-system
• erfarenhet av att arbetsleda, planera, samordna och organisera arbete
• erfarenhet av att arbeta självständigt och hålla deadlines
• mycket goda kunskaper i Excel
• minst treårig gymnasieutbildning med lämplig inriktning.

Det är meriterande om du har


• erfarenhet av administrativt arbete inom universitet och högskola
• kunskap om institutionens ämnen
• arbetslivserfarenhet av serviceinriktat arbete
• erfarenhet av datagranskning.

Du har mycket god förståelse för myndighetsutövning och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande. Du ser även betydelsen av goda administrativa arbetsinsatser och rutiner, i så väl stort som smått. Dessutom behöver du ha intresse för verksamheten och en förmåga och engagemang för att arbeta med detaljer men samtidigt se helheten.

På Handelshögskolans administration har vi roligt på jobbet och en god arbetsmiljö, stor vikt kommer därför läggas vid dina personliga egenskaper. Därtill väger även andra förmågor tungt, exempelvis som att ha modet att ifrågasätta etablerade arbetssätt men samtidigt viljan att lyssna in och förstå, att möta andra människor på ett förtroendeingivande sätt, samt visad god samarbetsförmåga. Arbetet ställer krav på att du är noggrann, resultatorienterad, serviceinriktad, och strukturerad samt har förmåga att ta egna initiativ. Vi förväntar oss att du har en vilja att lära nytt och att utveckla nya rutiner. Det förekommer arbetstoppar i verksamheten, så det är viktigt med ett flexibelt förhållningssätt och en utvecklad känsla för planering och prioritering.

Information
Anställningen är tidsbegränsad med omfattning på 100 %. Tillträde enligt överenskommelse och längd ca 8 månader. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av administrativ enhetschef Veronica Carlsson, tel: 019-30 21 26.

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till varför du söker detta arbete och vad du kan erbjuda i kompetens
• CV med beskrivning av din kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2024-04-26. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Visa mindre

Tentamensadministratör

Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Som tentamensadministratör vid Studentavdelningen får du möjlighet att vara med på Örebro universitets fortsatta resa med samhällsuppdraget forskning och utbildning i fokus. Bakgrund På Studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat inom... Visa mer
Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Som tentamensadministratör vid Studentavdelningen får du möjlighet att vara med på Örebro universitets fortsatta resa med samhällsuppdraget forskning och utbildning i fokus.

Bakgrund
På Studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat inom områdena antagning, studentintroduktion, tentamensadministration, student- och lärarutbyten, stöd till studenter med funktionsvariation, studenthälsa, utfärdande av examensbevis samt systemadministration av flera av universitetets IT-system.

Arbetsuppgifter
Vid Örebro universitet sker all tentamensadministrationen centralt. Per år skrivs ungefär 70 000 salstentamina. Som tentamensadministratör är du på plats när tentamen skrivs för att ge support åt studenter, tentamensvärdar och lärare. Det ingår även att planera, organisera, schemalägga och administrera tentamenstillfällen.  Du kommer även att vara delaktig i schemaläggning av tentamensvärdar. Som tentamensadministratör har du kontaktytor med universitetets institutioner och avdelningar, med våra studenter och med våra tentamensvärdar. I anställningen ingår också att bidra till utvecklingen av de verksamhetssystem som tentamensadministrationen arbetar med. Du ansvarar också för processerna och arbetsflödena runt tentamensadministrationen och för utvecklingen av dem. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning på lägst gymnasienivå, erfarenhet av administrativt arbete, med mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika IT system. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntliga och skriftliga.

Meriterande är om du har erfarenhet av tentamensadministration och erfarenhet från lärosätet. Vid Örebro universitet är majoriteten av salstentamen digitala så det är meriterande med erfarenhet av och kunskaper om IT-system, support och det digitala examinationssystemet Wiseflow. Då vi arbetar inom en statlig myndighet med myndighetsutövning är det viktigt att du har förståelse för och förmåga att arbeta utifrån de riktlinjer som finns. Det är även önskvärt att du har akademiska studier.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, framför allt flexibilitet, noggrannhet, kunna ha god framförhållning samt god samarbets- och organisationsförmåga. Du är serviceinriktad och kan på ett förtroendeingivande och lösningsfokuserat sätt kommunicera och lösa problem.

Information
Anställningen är 75 % tillsvidare. Oregelbunden arbetstid, kvällar och helger. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall sex månaders provanställning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Johan Wittenfelt 019-30 23 19, e-post: [email protected] eller avdelningschef Jessica Waleryd, 019-30 10 89, e-post: [email protected]

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till ditt intresse av anställning som tentamensadministratör.
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2024-05-10. Välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Visa mindre

Schemaadministratör till Campusavdelningen

Örebro universitet är ett modernt och framstående lärosäte med ämnesmässig bredd, mod att ompröva och förmåga att utveckla. Vi har professionsutbildningar som tillhör landets bästa och ett av våra mål är att universitetet ska vara en attraktiv arbetsplats där medarbetare känner glädje och stolthet. Här finns cirka 1 600 anställda och 15 000 studenter. Örebro universitet bedriver utbildning och forskning i en öppen miljö och har ca 120 000 m2 lokaler med si... Visa mer
Örebro universitet är ett modernt och framstående lärosäte med ämnesmässig bredd, mod att ompröva och förmåga att utveckla. Vi har professionsutbildningar som tillhör landets bästa och ett av våra mål är att universitetet ska vara en attraktiv arbetsplats där medarbetare känner glädje och stolthet. Här finns cirka 1 600 anställda och 15 000 studenter. Örebro universitet bedriver utbildning och forskning i en öppen miljö och har ca 120 000 m2 lokaler med sin centrala del vid Campus Örebro men också verksamheter vid Campus Grythyttan och Campus USÖ.

Campusavdelningen vid Örebro universitet har som huvudsakligt uppdrag att erbjuda studenter, personal och universitetets olika verksamheter stöd och service inom områden som lokalvård, vaktmästeri och tryckeri- och reproservice mm. Campusavdelningen ansvarar också för lokalplanering och säkerhetsfrågor.

En samordnad schema- och lokalbokningsfunktion har under det senaste året byggts upp. Vi söker nu en ny administratör till denna funktion.

Arbetsuppgifter
Som medarbetare på schema- och lokalbokningsfunktionen kommer du att arbeta i ett team som ansvarar för universitetets lokalbokning. Schemaläggning görs terminsvis men bokning och ändring sker dagligen. Arbetet innebär vidare löpande kontakt med medarbetare på institutionerna. Andra administrativa uppgifter inom Campusavdelningen kan också komma att ingå. Exempel är arbete med hemsidan samt att utveckla andra administrativa processer. Detta sker i samarbete med andra medarbetare inom avdelningen. Arbetet utförs på plats på Campus Örebro.

Kvalifikationer
Du har erfarenhet inom arbetsområdet resursbokning där erfarenhet av resursbokningssystemet KronoX är meriterande. Du gillar att lägga ”pussel” där många kriterier och parametrar ingår. Du trivs med att hjälpa andra och du anstränger dig för att hitta lösningar i ditt arbete. Det är viktigt att du är noggrann och har sinne för detaljer samtidigt som du har förmåga till helhetsperspektiv. Du är ordningsam, idérik och gillar att arbeta i team.

Vi arbetar i en serviceorganisation och arbetet medför omfattande kontakter med universitetets personal och studenter. Det krävs därför att du har hög social kompetens, god kommunikations- och samarbetsförmåga och är stresstålig. Att vara flexibel är nödvändigt. Du kan formulera dig väl i tal och skrift på svenska samt engelska då vi har både lärare och studenter som vi kommunicerar med på engelska.

Gymnasieutbildning är ett krav, akademisk utbildning är meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Inom Örebro universitet förväntar vi oss att medarbetarskap genomsyras av mod, ansvar, engagemang och respekt. Mod att vara öppen för utveckling och förändring, ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, engagemang att samverka och bidra till utveckling samt respekt genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Jämlikhet
Vår ambition är att ha en arbetsplats som präglas av jämställdhet och mångfald.

Information
Anställningen är en tillsvidareanställning, 100 % med tillträde hösten 2023. Örebro universitet tillämpar i förekommande fall provanställning. Individuell lönesättning tillämpas. För mer information är du välkommen att ta kontakt med Erik Nilsson, tf Campuschef, tfnr: 072-2403850 [email protected]

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök" (observera att denna funktion inte fungerar i mobil eller surfplattor).

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Personligt brev 
• Komplett CV
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2023-08-18. Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Visa mindre

Tentamensadministratör till Studentavdelningen

Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Du får möjlighet att vara med på Örebro universitets fortsatta resa med samhällsuppdraget forskning och utbildning i fokus. Om oss På Studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat inom områdena antagning, studentintroduktion, tentamensad... Visa mer
Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Du får möjlighet att vara med på Örebro universitets fortsatta resa med samhällsuppdraget forskning och utbildning i fokus.

Om oss
På Studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat inom områdena antagning, studentintroduktion, tentamensadministration, student- och lärarutbyte, stöd till studenter med funktionshinder, studenthälsa, utfärdande av examensbevis samt med systemadministration av flera av universitetets IT-system.

Uppdraget
På Örebro universitet har vi en central tentamensadministration som planerar och genomför alla lärosätets tentamina, ungefär 70 000 per år. Vi ger både digitala och analoga tentamina och administrerar anpassade tentamen för studenter med särskilt pedagogiskt stöd.

I dina arbetsuppgifter kommer det bland annat att ingå:


• Övervakning av processen kring de skrivande studenterna för att bidra till en trygg och rättssäker miljö
• Samordna pågående tentamen med hjälp av tentamensvärdar
• Digital och administrativ support
• Att utbilda och arbetsleda tentamensvärdarna

Tentamen vid Örebro universitet är en del av den pedagogiska processen. Tentamen sker kontinuerligt under hela terminen. Som tentamensadministratör kommer du vara schemalagd vilket omfattar även kvällar och helger. Som tentamensadministratör kommer du ingå i en arbetsgrupp med flera tentamensadministratörer som idag jobbar i processen före och efter tentamen. Din huvudsakliga del i processen kommer att vara under pågående tentamen. I arbetsgruppen ingår även tentamensvärdar.

Kvalifikationer
Du som söker ska;


• Ha minst gymnasieexamen
• Förmåga att leda och delegera vid behov
• Obehindrat kunna kommunicera på svenska och engelska
• B-körkort. Resor till Campus Grythyttan förekommer

Meriterande är;


• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av arbete i digitala system/verktyg

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är ordningsam, har en hög grad av serviceanda, god samarbetsförmåga och förmåga att möta människor på ett förtroendeingivande sätt. Vi förutsätter att du är flexibel och öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande. Viktigt är även att du besitter lösningsfokus och förmåga att kunna prioritera.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Information
Anställningen är en tillsvidareanställning på 75%, med en provanställning på sex månader. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning. Tillträde snarast.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av avdelningschef Jessica Waleryd 019-30 30 00, e-post: [email protected]

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev där du berättar varför du är intresserad av rollen som tentamensadministratör
• Komplett CV
• Kopior av relevanta betyg/intyg

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2023-12-08. Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Visa mindre

Tentamensadministratör till Studentavdelningen

Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Vi erbjuder ett omväxlande och intressant uppdrag i en internationell och spännande miljö! Vi söker nu en tentamensadministratör för tillsvidareanställning vid Studentavdelningen. Om oss På Studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat i... Visa mer
Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Vi erbjuder ett omväxlande och intressant uppdrag i en internationell och spännande miljö! Vi söker nu en tentamensadministratör för tillsvidareanställning vid Studentavdelningen.

Om oss
På Studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat inom områdena antagning, studentintroduktion, tentamensadministration, student- och lärarutbyten, stöd till studenter med funktionsvariation, studenthälsa, utfärdande av examensbevis samt systemadministration av flera av universitetets IT-system.

Uppdraget
Vid Örebro universitet sker all tentamensadministration centralt. Per år skrivs ungefär 70 000 salstentamina. Som tentamensadministratör har du ansvar för att bland annat planera, organisera, schemalägga och administrera dessa tentamenstillfällen. Du kommer även att vara delaktig i schemaläggning av tentamensvärdar. Som tentamensadministratör har du kontaktytor med universitetets institutioner och avdelningar, med våra studenter och med våra tentamensvärdar. I anställningen ingår också att bidra till utvecklingen av de verksamhetssystem som tentamensadministrationen arbetar med. Du ansvarar också för processerna och arbetsflödena runt tentamensadministrationen och för utvecklingen av dem. 

Kvalifikationer
Du som söker ska ha:


• Gymnasieexamen
• Mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika IT-system
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Goda kunskaper i svenska och engelska, båda muntliga och skriftliga

Meriterande kunskaper är:


• Akademiska studier
• Erfarenhet av tentamensadministration
• Erfarenhet av digitala examinationssystem
• Erfarenhet av myndighetsutövning

Personliga egenskaper
Framgångsfaktorer för rollen som tentamensadministratör är flexibilitet, noggrannhet och god samarbets- och organisationsförmåga. Du är serviceinriktad och kan kommunicera på ett förtroendeingivande och lösningsfokuserat sätt. Vi förutsätter att du är flexibel och öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Information
Anställningen är 100 % tillsvidare. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av avdelningschef Jessica Waleryd 019-30 10 89, e-post: [email protected]

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till ditt intresse av anställning som tentamensadministratör
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2024-02-16. Välkommen med din ansökan!

Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Visa mindre

Pigg och allert administratör till Örebro universitet.

Kort om tjänsten Nu söker vi för ett konsultuppdrag fram till sommaren dig som gillar administration. Omfattning: Deltid 50% Start: Så snart som möjligt Längd: Till 30/6, eventuellt längre. Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kunden. Arbetstiden är flexibel, vill du jobba 4 timmar varje dag, eller vill du fördela tiden på annat sätt. Vad passar dig bäst. Mer om tjänsten Du kommer att arbeta med systemadministration runt eleverna på uni... Visa mer
Kort om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag fram till sommaren dig som gillar administration.
Omfattning: Deltid 50%
Start: Så snart som möjligt
Längd: Till 30/6, eventuellt längre.


Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kunden.

Arbetstiden är flexibel, vill du jobba 4 timmar varje dag, eller vill du fördela tiden på annat sätt. Vad passar dig bäst.



Mer om tjänsten
Du kommer att arbeta med systemadministration runt eleverna på universitetet.
Det är lätt att lära sig jobbet och rätt så rutinbetonat.



Din profil
För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Genomförd gymnasium eller likvärdig utbildning
• Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Viktigare än formella kunskaper är din personlighet. Du jobbar i universitetsmiljö och det är bra om du gillar att ta kontakt med andra för ex kompletterande frågor osv.



Ansökan
Tror du att detta uppdraget passar dig så är du välkommen att söka via länken i annonsen. Notera att det är kort svarstid!

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001. Visa mindre

Internationell koordinator

Vi söker en internationell koordinator för tillsvidareanställning vid studentavdelningen. Bakgrund På studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat inom områdena antagning, studentintroduktion, tentamensadministration, studievägledning, student- och lärarutbyte, stöd till studenter med funktionshinder, studenthälsa, utfärdande av examensbevis samt med systemadministration av flera av universite... Visa mer
Vi söker en internationell koordinator för tillsvidareanställning vid studentavdelningen.

Bakgrund
På studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat inom områdena antagning, studentintroduktion, tentamensadministration, studievägledning, student- och lärarutbyte, stöd till studenter med funktionshinder, studenthälsa, utfärdande av examensbevis samt med systemadministration av flera av universitetets IT-system.

På Internationella kontoret arbetar en verksamhetsansvarig, fyra internationella koordinatorer och en internationell studentassistent. Vi är en samordnande funktion som arbetar tillsammans med institutioner och avdelningar för att stödja och utveckla internationell mobilitet inom universitetet.    

Arbetsuppgifter
Som internationell koordinator ingår du i ett team som hanterar in- och utresande mobilitet och tillhörande stipendieprogram. Arbetet är varierat med flera parallella processer samtidigt och präglas av läsårets tider med tydliga deadlines. Arbetet är serviceinriktat och innebär kontakt med många olika parter såväl internt på Örebro universitet och med andra myndigheter, som med resten av världen. Inom teamet är samarbete mycket viktigt och det läggs stor vikt vid att stötta och avlasta varandra för att på så sätt kunna bidra till en kreativ och inbjudande arbetsmiljö.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:


• Administration av in- och utresande mobilitet samt tillhörande stipendieprogram.
• Hantering och administration av utbytesavtal.
• Information och marknadsföring av internationella möjligheter till studenter och personal.
• Ge stöd till institutioner i deras internationaliseringsarbete.
• Delta i/ansvara för enhetens utvecklings- och projektarbeten inom internationalisering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen och goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har erfarenhet att arbeta i olika administrativa system och med digitala lösningar. Erfarenheter av studier utomlands eller andra internationella erfarenheter är meriterande. Vi ser gärna att du också har god förmåga och erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter samt god förmåga att kommunicera med olika målgrupper och i olika kanaler.  

Arbetet som internationell koordinator innebär många kontakter med människor och du är en del av en servicefunktion. Därför söker vi dig med utpräglad servicekänsla och god förmåga att bygga nätverk, både internt och med internationella partners. Arbetet kräver en förmåga att självständigt och med hög kvalitet ta ansvar för de aktuella arbetsuppgifterna och ha en förståelse för myndighetsutövning. Du arbetar strukturerat och noggrant och har förmågan att balansera hög kvalitet med effektivitet. Du tycker det är roligt med administration och ser betydelsen av goda rutiner. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, framför allt god organisations- och samarbetsförmåga samt stresstålighet. Som person är du social, initiativtagande, drivande och självgående. 

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Information
Anställningen är en tillsvidareanställning med omfattning på 100 %. Tillträde enligt överenskommelse. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av avdelningschef Jessica Waleryd, 019-30 35 79, e-post: [email protected] eller av enhetschef Jenny Peterson Engström, 019-30 13 34, e-post: [email protected].

Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett brev med motivering till varför du söker och vad du kan erbjuda i kompetens
• CV med beskrivning av din kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker den efterfrågade kompetensen

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2023-06-19. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Visa mindre

Administratör 80 % till Vittra Örebro

Vittraskolorna, ett av Sveriges ledande friskoleföretag med 24 för- och grundskolor runt om i landet. Tillsammans ansvarar vi för cirka 8000 barn och elever och har cirka 1000 medarbetare. Vi startade vår första skola 1993 och ingår sedan 2008 i AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. På Vittra är vårt mål att varje barn ska bli medveten om sig själv och världen omkring oss. Vi förbereder dem med kunskap och mod för att de ska känna att de kan var... Visa mer
Vittraskolorna, ett av Sveriges ledande friskoleföretag med 24 för- och grundskolor runt om i landet. Tillsammans ansvarar vi för cirka 8000 barn och elever och har cirka 1000 medarbetare. Vi startade vår första skola 1993 och ingår sedan 2008 i AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag.

På Vittra är vårt mål att varje barn ska bli medveten om sig själv och världen omkring oss. Vi förbereder dem med kunskap och mod för att de ska känna att de kan vara med och påverka samhället till det bättre.

Vittraskolorna, ett av Sveriges ledande friskoleföretag med 24 för- och grundskolor runt om i landet. Tillsammans ansvarar vi för cirka 8000 barn och elever och har cirka 1000 medarbetare. Vi startade vår första skola 1993 och ingår sedan 2008 i AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag.

Vittra är en samhällsengagerad för- och grundskola där barn och elever lär sig om sig själva och världen. Hos oss formas medvetna barn och elever som får rätt verktyg och kunskap för att skapa ett bättre och mer hållbart samhälle. Det gör vi med vår unika pedagogiska riktning som baseras på tre delar: medvetet lärande, modig kultur och tydlig struktur.

Om uppdraget

Vittra Örebro är sedan i augusti 2022 en nystartad skolverksamhet för årskurs 6-9. Skolan har sin verksamhet på Karlsgatan 30 som ligger centralt i Örebro. Detta läsår har vi 130 elever och 20 medarbetare. Vi söker just nu en administratör på 80%.

Detta är möjligheten att vara med från början och skapa en ny skola från grunden. Som anställd hos oss blir du en del av ett nätverk av många skolor med ett tydligt och gemensamt arbetssätt. Det ger möjlighet att påverka både skolans och din egen utveckling.

Om Vittra

Hos oss i Vittra möts du av en verksamhet med starkt engagemang, hög kvalitet och massor av glädje. Du arbetar i en stimulerande och trygg miljö i nära pedagogiska relationer mellan vuxna och barn. På Vittra har vi höga förväntningar på oss själva och vårt gemensamma arbete som grundar sig på kollegialt lärande och elevens individuella behov. Tillsammans bygger vi en trygg och utmanande miljö där alla ska få utvecklas utifrån sina egna förutsättningar, elever som vuxna.

På Vittra tror vi på ett medvetet lärande, en modig kultur och samhällsförankrad undervisning där eleverna tar del i samhället utanför skolan på olika sätt. I undervisningen väver vi in aktuella samhällsfrågor och utforskar det som sker bortom skolans väggar. Det sker exempelvis genom redaktionsarbete och projekt kopplade till lokala och globala mål. Hos oss lär sig eleverna att tänka själva, uttrycka sig och göra skillnad.

Detta söker vi

Vi söker dig som är en erfaren och engagerad administratör och som tillsammans med blivande kollegor och elever vill vara med och skapa en positiv skolkultur på Vittra Örebro.

Vi söker nu dig som är en erfaren och engagerad administratör till nystartade Vittra Örebro. Vi vill att du är en trygg och tillitsfull person och att du har service i fokus. Som skoladministratör har du en viktig och central roll där du är navet i skolan. Du behöver vara en skicklig kommunikatör, tycka om att interagera med såväl medarbetare, föräldrar och elever samt kunna svara på frågor både externt och internt. Du utgör ett nära administrativt stöd till skolledning.

Dina arbetsuppgifter som skolans administratör kommer att inkluderar bland annat:

• Allmänna administrativa uppgifter så som att ansvara för fysisk post, email och telefon.
• Arbetsledning av vaktmästare samt uppföljning med leverantörer av städ, mat mm
• Ekonomi i form av att b.la. hantera skolpeng, fakturor och inköp
• Marknadsföring och elevrekrytering
• Hantera den administrativa delen kring modersmålsundervisning, samt ansvara för löpande kommunikation och uppdateringar till kommunen
• Betygskataloger och andra uppgifter i skolplattformen Schoolsoft

Vi söker dig som har tidigare administrativ vana, gärna från en liknande verksamhet där människor står i fokus. Du har god social kompetens, är kommunikativ och förstår vikten av god service. För att lyckas i rollen bör du vara självgående och lösningsorienterad, samt ha lätt för att skapa rutiner och strukturer.

Vi erbjuder

Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö med många karriärvägar. Vittra har ett utbildningsprogram som består av olika externa utbildningar samt internutbildningar, bland annat ett ledarutvecklingsprogram för arbetslagsledare och nätverksträffar för förstelärare.

Vill du veta mer om oss? Om du vill veta mer om Vittra kan du gå in på vår hemsida, www.vittra.se eller besöka skolans egen hemsida, https://vittra.se/orebro/. Vi har också en film om Vittras verksamhet som du hittar på www.youtube.com/vittrakanalen.

Tjänsten är på 80% och kan utökas i kombination med andra arbetsuppgifter. Tillträde enligt överenskommelse så snart som möjligt. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Individuell lönesättning, kollektivavtal finns.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rektor Magdalena Iljans på telefonnummer 076-115 68 46 eller [email protected].

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonstiden löpt ut, så vänta inte med din ansökan. Utdrag ur polisens belastningsregister är obligatoriskt för att kunna skriva på anställningsavtal.

Varmt välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Tentamensadministratör till Studentavdelningen

Vi söker en tentamensadministratör för tidsbegränsad anställning vid Studentavdelningen. Bakgrund På Studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat inom områdena antagning, studentintroduktion, tentamensadministration, student- och lärarutbyte, stöd till studenter med funktionsnedsättning, utfärdande av examensbevis, systemadministration av flera av universitetets IT-system samt genomförande av ... Visa mer
Vi söker en tentamensadministratör för tidsbegränsad anställning vid Studentavdelningen.

Bakgrund
På Studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat inom områdena antagning, studentintroduktion, tentamensadministration, student- och lärarutbyte, stöd till studenter med funktionsnedsättning, utfärdande av examensbevis, systemadministration av flera av universitetets IT-system samt genomförande av Högskoleprovet.

Vid Örebro universitet sker all tentamensadministrationen centralt. Per år skrivs ungefär 70 000 salstentamina och som tentamensadministratör har du ansvar för att bland annat organisera och administrera tentamenstillfällen genom att schemalägga dessa, boka tentamensvakter samt digital support.

Arbetsuppgifter
Som tentamensadministratör har du kontaktytor mot universitetets institutioner och avdelningar, mot våra studenter och mot ett 60-tal timanställda tentamensvakter. I anställningen ingår också att bidra till utvecklingen av de verksamhetssystem som tentamensadministrationen arbetar med. Du ansvarar också för processerna och arbetsflödena runt tentamensadministrationen och för utvecklingen av dessa.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning på lägst gymnasienivå, erfarenhet av administrativt arbete, med mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika IT system. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntliga och skriftliga. Du bör även ha erfarenhet och intresse av att utveckla goda administrativa arbetsinsatser och rutiner, i såväl stort som smått.

Vid Örebro universitet ökar skrivandet av digitala tentamen så är det meriterande med erfarenhet av och kunskaper om IT-system och även support. Det är även meriterande med erfarenhet av digitala examinationssystem och med fördel WISEflow. Då vi arbetar inom en statlig myndighet med myndighetsutövning är det viktigt att du har förståelse för och förmåga att arbeta utifrån de riktlinjer som finns. Det är även önskvärt att du har akademiska studier.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, framför allt flexibilitet, noggrannhet och mycket god samarbets- och organisationsförmåga. Du är serviceinriktad och kan på ett förtroendeingivande och lösningsfokuserat sätt kommunicera. Vi förutsätter att du är flexibel och öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande.

Information
Anställningen är ett vikariat på 100 % under ca 12 månader. Beräknad start 1 maj 2020. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av avdelningschef Jessica Waleryd, [email protected].

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2022-03-13. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Visa mindre

Skoladministratör på NTI Gymnasiet

NTI Gymnasiet har skolor över hela Sverige, med fokus på teknologi, vetenskap och innovation. Samhällets digitalisering skapar både nya möjligheter och utmaningar inom alla branscher. Vårt uppdrag är att ge våra elever, oavsett program, digital spetskompetens och kunskaper i ny teknik redan på gymnasiet. Vi skapar miljöer, metoder, forum och samarbeten som utvecklar förståelsen för den föränderliga värld vi lever i. Läs mer om våra 29 skolor på ntigymnasi... Visa mer
NTI Gymnasiet har skolor över hela Sverige, med fokus på teknologi, vetenskap och innovation. Samhällets digitalisering skapar både nya möjligheter och utmaningar inom alla branscher. Vårt uppdrag är att ge våra elever, oavsett program, digital spetskompetens och kunskaper i ny teknik redan på gymnasiet. Vi skapar miljöer, metoder, forum och samarbeten som utvecklar förståelsen för den föränderliga värld vi lever i.

Läs mer om våra 29 skolor på ntigymnasiet.se.

NTI Gymnasiet i Örebro är en gymnasieskola med ca 185 elever och 20 anställda. Vi har tre gymnasieprogram inriktade mot tech, science och IT. Hela personalgruppern arbetar tillsammans för att ge eleverna förutsättningar att utvecklas till sin fulla potential och nu söker vi en skoladministratör för ett föräldravikariat.

Dina arbetsuppgifter är i huvudsak administrativa och innefattar:

• Att vara skolans externa kontakt och ta emot mail, telefonsamtal och besök.
• Elevadministration gällande bla studieplaner, betyg, kontaktuppgifter, inloggning och vårdnadshavare. Detta sker i huvudsak i SchoolSoft.
• Ekonomiadministration, kontering av inkomna fakturor och förbereda underlag för utgående. Sker i huvudsak i systemet Opto.

Utöver detta ingår en rad olika arbetsuppgifter som kräver god förmåga att samarbeta, hitta lösningar och arbeta strukturerat.

Erfarenhet från arbete i skolan är en förutsättning och goda kunskaper i SchoolSoft är meriterande.

Tjänsten, som är ett föräldravikariat, är på 50 % under perioden 1 januari - 15 juni 20220. Fördelning av arbetstid under veckan sker efter överenskommelse.

Vid frågor är du välkommen att höra av dig till skolans rektor Simon Ekdahl, 019-44 64 61, [email protected].

Vi kommer att kalla till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Vi är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se. Visa mindre

Jobba som administratör hos Örebro studentkår

Är du vår nya administratör? Vi söker en ny administratör och kollega på heltid (100%). Vår tanke är att du som administratör ska ansvara för all administration samt ha en samordnande funktion. Det inkluderar bland annat huvudansvar över reception, medlemssystem och arkiv. Dina huvudsakliga ansvarsområden är att hantera den administration som krävs för ett välfungerande kansli samt att utveckla och stärka organisationens arbetsformer. Som administratör hos... Visa mer
Är du vår nya administratör?
Vi söker en ny administratör och kollega på heltid (100%).
Vår tanke är att du som administratör ska ansvara för all administration samt ha en samordnande funktion. Det inkluderar bland annat huvudansvar över reception, medlemssystem och arkiv.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är att hantera den administration som krävs för ett välfungerande kansli samt att utveckla och stärka organisationens arbetsformer.
Som administratör hos oss har du ett mångsidigt arbete och arbetar likt en ”spindel i nätet” med organisationens olika administrativa delar. Det är viktigt att du som administratör har ett sinne för detaljer, ordning och struktur. Du organiserar, koordinerar och tar hand om de uppgifter som måste genomföras och du samordnar så att allt finns på rätt plats vid rätt tidpunkt.
Som administratör arbetar du i tätt samarbete med tjänstepersoner och heltidsarvoderade. Utöver samarbetet med de ca 10 personer som finns på kansliet, har du även andra kontaktytor inom organisationen som till exempel ideellt engagerade och externa samarbetspartners. Du är en nyckelfigur i kontakten med våra medlemmar så att de upplever bästa möjliga service. Din roll pendlar mellan ett arbete i bakgrunden och att ha direktkontakt med medlemmarna. Du trivs att arbeta både självständigt och i grupp.
Arbetsuppgifter
Som administratör har du kontakt med såväl studenter och medlemmar som företag, leverantörer och myndigheter.
Administratörens arbetsuppgifter kan variera från att förbereda ärenden och ta fram information ur databaser till att sammanställa material och delta i utredningar. Andra arbetsuppgifter kan vara alltifrån inköp, posthantering, svara på mejl och samtal.
Personliga egenskaper
Vi värdesätter dina personliga egenskaper högt och ser att du som person är serviceorienterad, strukturerad och kommunikativ. Du har en hög integritet, känner dig trygg i din roll som administratör samt är noggrann och flexibel. Vidare är du prestigelös som person, har förmåga att lösa problem och är duktig på att prioritera. Vi sätter även stort värde på att du drivs av att utveckla och förbättra administrativa rutiner. Vi söker en positiv person som bidrar till att föra vår verksamhet framåt med energi och kompetens. Vi söker dig som är mångsidig, som har förmågan att i det dagliga operativa arbetet ta ett steg ut och se hela bilden.
Du kommer ofta arbeta i ett team där egenskaper som glad, positiv och energigivande kommer bidra till en rolig och omväxlande vardag.
Initiativtagande
God samarbetsförmåga
Serviceinriktad
Helikopterperspektiv
Strukturerad och ordningsam

Vi söker dig som:
Har fullständig gymnasieutbildning
Har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
Har erfarenhet av kundservice
Har utmärkta kunskaper att kunna uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Har goda kunskaper att kunna uttrycka dig i tal och skrift på engelska
Har ett strukturerat arbetssätt. Du kan planera och definiera olika arbetssteg och tidsuppskatta dem samt arbeta självgående
Datorvana i främst officepaketet
Är insatt i normkritik och kommunicerar på ett tillgängligt sätt

Det är meriterande om du:
Har erfarenhet av att arbeta i och med medlemssystemet Upright och Ladok,
Har goda kunskaper i arkivering och Dropbox
Har erfarenhet av att tala inför folk och/eller av att hålla i utbildningar
Har kunskap och erfarenhet av GDPR
Har arbetat i en ideell eller politisk organisation
Har arbetat eller engagerat dig i Örebro studentkår eller annan studentorganisation

Vi erbjuder dig:
Ansvaret för huvudparten av vår administration på både det strategiska och operativa planet. Vilket betyder att du kommer att få utveckla och förbättra vår administration som du ser mest passande.
stort eget ansvar och möjlighet att påverka, förbättra och utveckla både arbetsplatsen och organisationen i stort
den förändringsresa som organisationen befinner sig i

Om arbetsplatsen
Vi är en liten arbetsplats med stora mål och högt tempo. Stort eget ansvar krävs. Örebro studentkår företräder alla studenter och doktorander vid Örebro universitet, vi är en omfattande organisation som är i ständig utveckling och som arbetar för studenternas bästa.
Tillträde:
Vår önskan är att du tillträder omgående eller i överenskommelse med arbetsgivaren

Villkor:
Tjänsten är en tillsvidareanställning
Vi tillämpar individuell lönesättning
Vi har kollektivavtal. Arbetsgivaralliansen: Bransch – och löneavtal för ideella och idéburna organisationer. Unionen, Akademikerförbunden och ledarna

Ansökan
Tycker du detta verkar intressant och vill veta mer är du välkommen att kontakta vår ordförande Emilia Malm. Du kan även besöka vår hemsida orebrostudentkar.se för mer information om vår verksamhet. Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Även intervjuer sker löpande.
Du ansöker genom att skicka CV och personligt brev till [email protected] Visa mindre

Informationsadministratör

Vi söker en medarbetare för tidsbegränsad anställning till Studentcentrum vid Studentavdelningen På Studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat inom områdena antagning, studentintroduktion, tentamensadministration, studievägledning, student- och lärarutbyte, stöd till studenter med funktionsnedsättning, utfärdande av examensbevis, projektledning, systemadministration av flera av universitetet... Visa mer
Vi söker en medarbetare för tidsbegränsad anställning till Studentcentrum vid Studentavdelningen

På Studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat inom områdena antagning, studentintroduktion, tentamensadministration, studievägledning, student- och lärarutbyte, stöd till studenter med funktionsnedsättning, utfärdande av examensbevis, projektledning, systemadministration av flera av universitetets IT-system samt genomförande av Högskoleprovet.

Studentcentrum är en enhet på Studentavdelningen som fungerar som studenternas kontaktväg till lärosätet när de behöver hjälp och stöd.

Arbetsuppgifter
De primära arbetsuppgifterna är att besvara frågor från studenter och allmänhet via e-post och telefon, att expediera allmänna handlingar, skanna inlämnade tentor samt att bemanna Studentcentrums informationsdisk för att vara studenter behjälplig med deras frågor. Dessutom stöttar du andra funktioner inom Studentavdelningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning och tidigare erfarenhet av arbete med administration, information och kommunikation. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Du har god kännedom om lärosätets studieadministrativa processer och av Örebro universitets organisation. Meriterande är om du har erfarenhet av WiseFLOW.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper; du är kommunikativ och lösningsfokuserad, van att ta egna initiativ, van att reflektera över och utvärdera ditt eget arbete, samt är intresserad av studenters situation. Vi förutsätter att du är öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande.

Information
Anställningen är ett vikariat på 100 % under tiden 210802 – 210905. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av Avdelningschef Jessica Waleryd 019-30 10 89 eller, e-post: [email protected]

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 24 juni. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Visa mindre

Internationaliseringsadministratör

Vi söker 1-2 Internationaliseringsadministratörer för tidsbegränsad anställning vid Institutionen för naturvetenskap och teknik. Arbetsuppgifter Administratörerna ska ge riktat stöd till institutionens internationaliseringsarbete. I arbetet ingår att bistå studievägledare och internationaliseringsansvarig i arbetet med att utvärdera potentiella partneruniversitet och kvalitetssäkra rutinen för utvärdering av utbytesavtal. Kvalifikationer Vi söker dig som... Visa mer
Vi söker 1-2 Internationaliseringsadministratörer för tidsbegränsad anställning vid Institutionen för naturvetenskap och teknik.

Arbetsuppgifter
Administratörerna ska ge riktat stöd till institutionens internationaliseringsarbete. I arbetet ingår att bistå studievägledare och internationaliseringsansvarig i arbetet med att utvärdera potentiella partneruniversitet och kvalitetssäkra rutinen för utvärdering av utbytesavtal.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har god kännedom om utbildningarna vid institutionen. Du är student och bedrivit studier omfattande minst 2 år eller har nyligen avslutat dina studier. Vi söker dig som under dina studier har visat intresse för utbildnings- och studentfrågor.

Vi lägger tonvikt på dina personliga egenskaper såsom att du självständigt kan driva arbetet framåt inom givna ramar, har god samarbetsförmåga och intresse för utvecklingsarbete. Goda kunskaper i engelska är ett krav. Det är meriterande om du behärskar flera språk samt deltagit i eller sökt plats för utbytesstudier, Minor Field Studies eller liknande program.

Information
Anställningens omfattning beror på sökandes tillgänglighet och anställningens längd är minst en månad. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av proprefekt Anna Kärrman 019-30 14 01, e-post: [email protected]

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2021-05-20 Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Visa mindre

Internationell studentassistent

Vi söker en internationell studentassistent för tidsbegränsad anställning vid Studentavdelningen. På Studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat inom områdena antagning, studentintroduktion, tentamensadministration, student- och lärarutbyte, stöd till studenter med funktionshinder, utfärdande av examensbevis samt med systemadministration av flera av universitetets IT-system. På Internationel... Visa mer
Vi söker en internationell studentassistent för tidsbegränsad anställning vid Studentavdelningen.

På Studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat inom områdena antagning, studentintroduktion, tentamensadministration, student- och lärarutbyte, stöd till studenter med funktionshinder, utfärdande av examensbevis samt med systemadministration av flera av universitetets IT-system.

På Internationella kontoret arbetar fyra koordinatorer och en verksamhetsansvarig med ansökningar för in- och utresande studenter och tillhörande utbytesavtal. Vi arbetar också med stipendieprogram för studier, praktik, lärar- och personalutbyte m.m.

Vid Internationella kontoret arbetar även en studentassistent med bl.a. introduktion och praktisk support för inresande studenter.

Arbetsuppgifter
Som internationell studentassistent är du en länk mellan Örebro universitets internationella kontor, den ideella studentföreningen ESN (Erasmus Student Network) och våra inresande utbytes- och masterstudenter. Anställningen innefattar också löpande administrativa arbetsuppgifter och kan även innefatta övriga arbetsuppgifter vid Studentavdelningen.

I arbetsuppgifterna ingår ansvar för, planering och genomförande av orienteringsprogram för universitetets inkommande utbytesstudenter inför både höst- och vårtermin. Du arrangerar också introduktionsprogram för inkommande mastersstudenter. Under terminerna ansvarar du också för internationella kontorets kommunikation via sociala medier, att arrangera sociala aktiviteter samt vara tillgänglig för frågor av både praktisk och social karaktär. Periodvis är arbetet mycket intensivt och arbete på kvällar och helger förekommer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning och administrativ erfarenhet. Du har goda IT-kunskaper samt goda kunskaper i svenska och engelska. Erfarenheter av studier utomlands och andra internationella erfarenheter är meriterande. Erfarenhet av system för att administrera utbytesstudier som t.ex. MoveOn och webbpubliceringsverktyg, exempelvis EPiServer, är också meriterande samt erfarenhet av att jobba med mobilitet inom högre utbildning.

Arbetet som internationell studentassistent innebär många kontakter med människor och du är en del av en servicefunktion. Därför söker vi dig med utpräglad servicekänsla och god förmåga att bygga relationer både internt och med våra internationella studenter. Arbetet kräver en förmåga att självständigt och med hög kvalitet ta ansvar för de aktuella arbetsuppgifterna och ha en förståelse för myndighetsutövning. Du arbetar strukturerat och noggrant och har förmågan att balansera hög kvalitet med effektivitet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, framförallt god organisations- och samarbetsförmåga samt stresstålighet. Som person är du social, initiativtagande, drivande och självgående. 

Jämlikhet
Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Information
Anställningen är ett vikariat på ca 2 månader, med en omfattning på 100 %. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av avdelningschef Jessica Waleryd, 019, 301089, [email protected] eller av verksamhetsansvarig Jenny Peterson Engström, 019-301334, e-post:jenny.peterson-engströ[email protected]

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett brev med motivering till varför du söker och vad du kan erbjuda i kompetens
• CV med beskrivning av din kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker den efterfrågade kompetensen

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2021-06-18. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen. Visa mindre

Informationsadministratör för sommarvikariat

Vi söker en informationsadministratör för tidsbegränsad anställning till Studentcentrum vid Studentavdelningen På Studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat inom områdena antagning, studentintroduktion, tentamensadministration, studievägledning, student- och lärarutbyte, stöd till studenter med funktionsnedsättning, utfärdande av examensbevis, projektledning, systemadministration av flera av... Visa mer
Vi söker en informationsadministratör för tidsbegränsad anställning till Studentcentrum vid Studentavdelningen

På Studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat inom områdena antagning, studentintroduktion, tentamensadministration, studievägledning, student- och lärarutbyte, stöd till studenter med funktionsnedsättning, utfärdande av examensbevis, projektledning, systemadministration av flera av universitetets IT-system samt genomförande av Högskoleprovet.

Studentcentrum är en enhet på Studentavdelningen som fungerar som studenternas kontaktväg till lärosätet när de behöver hjälp och stöd.

Arbetsuppgifter
De primära arbetsuppgifterna är att besvara frågor från studenter och allmänhet via e-post och telefon, att expediera allmänna handlingar, skanna inlämnade tentor samt att bemanna Studentcentrums informationsdisk för att vara studenter behjälplig med deras frågor. Dessutom stöttar du andra funktioner inom Studentavdelningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning och tidigare erfarenhet av arbete med administration, information och kommunikation. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Du har god kännedom om lärosätets studieadministrativa processer och av Örebro universitets organisation.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper; du är kommunikativ och lösningsfokuserad, van att ta egna initiativ, van att reflektera över och utvärdera ditt eget arbete, samt är intresserad av studenters situation. Vi förutsätter att du är öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande.

Information
Anställningen är ett vikariat på 50 % under tiden 210628 – 210801. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av Avdelningschef Jessica Waleryd 019-30 10 89 eller, e-post: [email protected]

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 20 maj. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Visa mindre

Skoladministratör NTI Gymnasiet

NTI Gymnasiet har skolor över hela Sverige, med fokus på teknologi, vetenskap och innovation. Samhällets digitalisering skapar både nya möjligheter och utmaningar inom alla branscher. Vårt uppdrag är att ge våra elever, oavsett program, digital spetskompetens och kunskaper i ny teknik redan på gymnasiet. Vi skapar miljöer, metoder, forum och samarbeten som utvecklar förståelsen för den föränderliga värld vi lever i. Läs mer om våra 29 skolor på ntigymnasi... Visa mer
NTI Gymnasiet har skolor över hela Sverige, med fokus på teknologi, vetenskap och innovation. Samhällets digitalisering skapar både nya möjligheter och utmaningar inom alla branscher. Vårt uppdrag är att ge våra elever, oavsett program, digital spetskompetens och kunskaper i ny teknik redan på gymnasiet. Vi skapar miljöer, metoder, forum och samarbeten som utvecklar förståelsen för den föränderliga värld vi lever i.

Läs mer om våra 29 skolor på ntigymnasiet.se. 

NTI Gymnasiet i Örebro är en gymnasieskola med ca 160 elever och 20 anställda. Vi har tre gymnasieprogram inriktade mot tech, science och IT. Hela personalgruppern arbetar tillsammans för att ge eleverna förutsättningar att utvecklas till sin fulla potential och nu söker vi en skoladministratör för ett föräldravikariat. 

Dina arbetsuppgifter är i huvudsak administrativa och innefattar:

• Att vara skolans externa kontakt och ta emot mail, telefonsamtal och besök.
• Elevadministration gällande bla studieplaner, betyg, kontaktuppgifter, inloggning och vårdnadshavare. Detta sker i huvudsak i SchoolSoft. 
• Ekonomiadministration, kontering av inkomna fakturor och förbereda underlag för utgående. Sker i huvudsak i systemet Opto.


Utöver detta ingår en rad olika arbetsuppgifter som kräver god förmåga att samarbeta, hitta lösningar och arbeta strukturerat.

Erfarenhet från arbete i skolan är en förutsättning och goda kunskaper i SchoolSoft är meriterande.

Tjänsten är är på 50 % med start i januari och preliminärt till december.

Vid frågor är du välkommen att höra av dig till skolans rektor Simon Ekdahl, 019-44 64 61, [email protected]

Vi kommer att kalla till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. 

Välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Vi är en del av AcadeMedia, Nordens största utbildningsföretag. Välkommen att läsa mer på www.academedia.se. Visa mindre

Rekryteringskoordinator Antagningsenheten

Ansök    Okt 16    Plushögskolan AB    Studieadministratör
Plushögskolan AB är idag Sveriges största yrkeshögskoleaktör och bedriver yrkeshögskoleutbildning och företagsutbildning genom varumärkena Affärshögskolan, Teknikhögskolan och Vårdyrkeshögskolan. Sammantaget erbjuder de tre ett 50-tal olika yrkeshögskoleutbildningar inom områden som exempelvis ekonomi, inköp, försäljning, marknadsföring, bygg, IT, teknik, pedagogik, vård och omsorg. Nu söker vi dig som vill arbeta med studentrekrytering och administrati... Visa mer
Plushögskolan AB är idag Sveriges största yrkeshögskoleaktör och bedriver yrkeshögskoleutbildning och företagsutbildning genom varumärkena Affärshögskolan, Teknikhögskolan och Vårdyrkeshögskolan. Sammantaget erbjuder de tre ett 50-tal olika yrkeshögskoleutbildningar inom områden som exempelvis ekonomi, inköp, försäljning, marknadsföring, bygg, IT, teknik, pedagogik, vård och omsorg.

Nu söker vi dig som vill arbeta med studentrekrytering och administration. Tjänsten är en visstidsanställning. Vi erbjuder ett flexibelt och varierande arbete med vår studeranderekrytering, där huvuduppgifterna innebär att ta emot och hantera inkommande ansökningar samt att ha daglig kontakt med de sökande. Detta gör att du blir ett viktigt ansikte utåt för AcadeMedias Yrkeshögskolor.

 Arbetsuppgifter

• Granskning av ansökningar i vårt antagningssystem
• Grundläggande studierådgivning
• Behörighetsbedömning och reell kompetens/validering
• Underlag för antagning


 Kvalifikationer

• Gymnasieexamen och mycket goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift
• God datorvana, främst i Excel
• Erfarenhet från försäljning, service och/eller kundkontakt och administrativt arbete är meriterande


 Personliga egenskaper

Vi söker dig som brinner för att ge våra potentiella studerande bästa möjliga service och är den som agerar vårt ansikte utåt och bygger relation med dem i ett första led. För att passa i vårt team tror vi att du är serviceminded, framåt, initiativrik, effektiv och har en positiv attityd.

Arbetet innebär en hel del administrativa uppgifter, vilket kräver att du är noggrann, strukturerad och har ett bra sinne för ordning. Vi vill att du känner dig trygg med att inom givna ramar självständigt bedöma hur arbetsuppgifter ska utföras samt utföra dessa på utsatt tid. Tjänsten innebär många kontakter, både interna och externa, därför ser vi som en förutsättning att du är social och duktig på att samarbeta.

Naturligtvis delar du våra värdeord: kvalitetsmedveten, utvecklingsorienterad, professionell och personlig.

Varaktighet och omfattning

Tjänsten är en visstidsanställning, på heltid, med tillträde och avslut mellan januari och april 2021.

Löneform: månadslön

Placeringsort: Örebro

Anställande bolag: Plushögskolan 
Vi behandlar ansökningar fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Frågor? 
Kontakt: 
Enhetschef: Lotta Issakainen, [email protected], 019-611 58 56
 
Är du den vi söker?

Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till och just denna tjänst. Vi är tacksamma att få din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig så snart vi fattat ett beslut.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Administratör till Lärarutbildningens kansli

Vi söker en administratör för en tillsvidareanställning vid Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap. Inom institutionen finns ett stort antal utbildningar och forskning som berör konst, kommunikation, lärande, människor och samhället. Lärarutbildningens kansli är en administrativ enhet, till stöd för lärarutbildning vid Örebro universitet. Vid kansliet finns bl.a. studievägledare, utredare, handläggare, verksamhetsutvecklare och ad... Visa mer
Vi söker en administratör för en tillsvidareanställning vid Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap.

Inom institutionen finns ett stort antal utbildningar och forskning som berör konst, kommunikation, lärande, människor och samhället. Lärarutbildningens kansli är en administrativ enhet, till stöd för lärarutbildning vid Örebro universitet. Vid kansliet finns bl.a. studievägledare, utredare, handläggare, verksamhetsutvecklare och administratörer.

Arbetsuppgifter
Som administratör vid Lärarutbildningens kansli kommer du att arbeta med varierande administrativa uppgifter relaterade till lärarutbildningen. Du kommer även till viss del att handlägga ärenden.

 Exempel på arbetsuppgifter är att: 


• sköta bokningar och administration gällande Regionalt utvecklingscentrums (RUC) område
• vara en del av den centrala samordningen av Verksamhetsförlagd utbildning (VFU) inom lärarutbildning, med arbetsuppgifter så som platsrekrytering, informationsutskick och övriga verksamhetskontakter
• sköta projektadministration samt administration och service i samband med avslutningsceremonier, kompetensutvecklingsdagar och liknande arrangemang
• agera som koordinator och samordnare internt gentemot institutioner och avdelningar i olika sammanhang
• ansvara för att webbplatsen uppdateras med information
• diarieföra och arkivera

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleexamen om minst 180 högskolepoäng och administrativ erfarenhet  inom högskolesektorn. Du har erfarenhet av att ha arbetat med lärarutbildning samt med RUC och dess verksamhetsområde. Det är meriterande med erfarenhet av arbete med diarieföring, platsrekrytering och ärendehantering vid statlig myndighet. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift, samt mycket god datorvana. Du är strukturerad, ordningsam och har god samarbetsförmåga. Vi förutsätter vidare att du är flexibel, prestigelös och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande med många olika arbetsuppgifter samtidigt. Stor vikt läggs vid de personliga egenskaperna.

Information
Anställningen är tillsvidare på 100% . Individuell lönesättning tillämpas och i förekommande fall provanställning. Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av:

Johanna Berg, enhetschef Lärarutbildningens kansli, 019-30 30 89, [email protected].

Anneli Jöesaar, verksamhetsutvecklare inom RUC och VFU vid Lärarutbildningens kansli, 019-303230, [email protected].

Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Personligt brev
• CV
• Kopior av relevanta betyg/intyg

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 200701. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen. Visa mindre

Skoladministratör till Realgymnasiet i Örebro

Alltsedan starten 1999 har vi satt elevens lärande i centrum och jobbat utifrån vår mission: Att ge så många barn och ungdomar som möjligt de bästa förutsättningarna att utvecklas och lyckas under skoltiden och i framtiden. Våra utbildningar bygger på idén om att det personliga intresset är den bästa drivkraften för ett utvecklande och meningsfullt lärande för livet. Inom koncernen Lärandegruppen har vi idag över 900 medarbetare och driver 25 verksamhet... Visa mer
Alltsedan starten 1999 har vi satt elevens lärande i centrum och jobbat utifrån vår mission: Att ge så många barn och ungdomar som möjligt de bästa förutsättningarna att utvecklas och lyckas under skoltiden och i framtiden. Våra utbildningar bygger på idén om att det personliga intresset är den bästa drivkraften för ett utvecklande och meningsfullt lärande för livet.



Inom koncernen Lärandegruppen har vi idag över 900 medarbetare och driver 25 verksamheter varav tre förskolor, 7 grundskolor och 15 gymnasieskolor i Sverige, från Sundsvall i norr till Malmö i söder. Eventuell vinst återinvesterar vi i våra verksamheter för att utveckla dem vidare. Det har resulterat i att vi har en stabil grund för tillväxt och ekonomi som skapar trygghet för våra barn och elever, medarbetare samt partners.?

Med eleven i centrum har Lärande fastställt en pedagogisk grund som ska styra våra beslut och våra ledarhandlingar i verksamheten. Med den pedagogiska grunden som filter bidrar både lärare och mentorer inom Lärande till skolutveckling som leder till att våra elever når sin fulla potential. De fyra begreppen i vår pedagogiska grund är:



Lära i sammanhang | Lära att lära | Lära i samarbete | Lära för framtiden



Vi förbereder för start av vårt 17:e Realgymnasium i Sverige, nämligen i Örebro. Planerad start är hösten 2020 med Naturbruksprogrammet och utbildningarna Djurvård, Häst och Hund samt Fordon- och transportprogrammet med inriktning Personbil (lärlingsutbildning i samarbete med ProMeister, inom Mekonomen Group). Skolan startar upp med ca 30 elever och kommer inom några år ha 100 elever. Skolan kommer att ha helt nya, specialanpassade och moderna lokaler.



Uppdraget
Vi söker dig som vill ha utmaningar och ta ditt nästa utvecklingssteg tillsammans med oss.

Du känner ett stort engagemang för ungdomar, är flexibel, nyfiken och öppen inför andra människors åsikter och värderingar. Du ser fram emot att arbeta tätt tillsammans med andra och sträva mot ett gemensamt mål med fokus på eleverna och vårt koncept.

Hos oss ansvarar du för de olika administrativa system som skolan kommer att använda, exempelvis ProCapita och Skola24. Administrativa uppgifter som förekommer i ditt uppdrag är fakturaattestering, rapportering till CSN, handhavande av elevdatorer, matkort och skolbusskort, nycklar/passerkort och inköp mm. Uppdraget kan även innebära schemaläggning, viss marknadsföring samt att bistå skolledning i uppkomna ärenden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning för uppdraget och med flerårig erfarenhet av skoladministrativt arbete inom gymnasieskolan eller andra kvalificerade administrativa uppgifter. Du ska vara väl förtrogen med flera olika administrativa system och schemaläggningsprogram. Du bör ha god kunskap om skolans styrdokument och ha förmågan att utveckla rutiner samt organisera och prioritera. Du har stor vana av att självständigt driva och hantera processer. Vi värdesätter kreativitet och initiativförmåga och förväntar oss att du har goda IT-kunskaper samt kommunicerar väl i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Trivs du i det lilla sammanhanget med korta beslutsvägar och stort utrymme för delaktighet och initiativ? Är du trygg i dig själv som person och yrkesmänniska men samtidigt beredd att anta utmaningar och tänka nytt? Tror du på teamarbete och att vi tillsammans når längre? Drivs du av att utveckla dig själv? Då kommer du att trivas hos oss!

Realgymnasiets kärnvärden är "Trygghet, Team, Utveckling och Framgång". Därför är det viktigt att du är en person med stort driv och engagemang som vill bidra till skolans utveckling och framgång. Som person förutsätts du vara välstrukturerad, självgående, serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga samt ett positivt förhållningssätt. Vidare har du också lätt för att lära dig nya rutiner och förmåga att hålla flera bollar i luften samtidigt.


Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Institutionsledningsadministratör

Vi söker en institutionsledningsadministratör till lärarutbildningen för en tidsbegränsad anställning inom ramen för den strategiska satsningen Framtidens lärarutbildning. Bakgrund Vi förstärker nu stödet till ledningen inom lärarutbildningen i syfte att underlätta samarbetet med projektet Framtidens lärarutbildning. Vi söker därför ett administrativt ledningsstöd i form av en institutionsledningsadministratör mad placering på institutionen för Humaniora,... Visa mer
Vi söker en institutionsledningsadministratör till lärarutbildningen för en tidsbegränsad anställning inom ramen för den strategiska satsningen Framtidens lärarutbildning.

Bakgrund
Vi förstärker nu stödet till ledningen inom lärarutbildningen i syfte att underlätta samarbetet med projektet Framtidens lärarutbildning. Vi söker därför ett administrativt ledningsstöd i form av en institutionsledningsadministratör mad placering på institutionen för Humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap (HumUS).

Arbetsuppgifter
Som institutionsledningsadministratör för lärarutbildningen på institutionen för Humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap (HumUS) kommer du få ett omväxlande och självständigt arbete där arbetsuppgifterna är av skiftande art och har stor bredd. Du kommer främst att arbeta med administrativa uppgifter knutna till lärarutbildningen i syfte att underlätta samverkan med projektet Framtidens lärarutbildning. Du kommer att arbeta direkt under prefekt för institutionen för HumUS i nära samverkan med utredaren och projektledaren för Framtidens lärarutbildning. Arbetet kommer även att ske i nära samverkan med institutionerna som handhar lärarutbildningsämnen och andra relevanta funktioner inom universitetet.

Dina främsta arbetsuppgifter är att administrera aktiviteter knutna till lärarutbildningen, men också att utveckla metoder, implementera och ta fram förslag till riktlinjer, informera och följa upp. Du kommer bland annat fungera som stöd för lärarutbildningens arbetsutskott och bistå i arbetet med att starta upp ett Regionalt samverkansråd.

Kvalifikationer
För en anställning som institutionsledningsadministratör inom Framtidens lärarutbildning söker vi dig som har relevant akademisk examen. Du har vana av att strukturera, följa upp och arbeta strategiskt. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Goda kunskaper om högskolesektorns kultur och regelverk är meriterande samt kunskap om lärarutbildningen.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, förmåga att arbeta självständigt och att möta andra människor på ett förtroendeingivande sätt, samt visad god samarbetsförmåga.

Vi förutsätter att du är flexibel och öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande.

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Information
Anställningen är tidsbegränsad i 1 år med möjlighet till förlängning. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av Ann Öhman Sandberg, projektledare för Framtidens lärarutbildning, [email protected] eller 019 303106.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• En motivering till varför du söker detta arbete och vad du kan erbjuda i kompetens
• CV med beskrivning av din kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 200225. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Visa mindre

Tentamensadministratör

Vi söker en tentamensadministratör för tidsbegränsad anställning vid Studentavdelningen På Studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat inom områdena antagning, studentintroduktion, tentamensadministration, studievägledning, student- och lärarutbyte, stöd till studenter med funktionsnedsättning, VFU-placeringar, utfärdande av examensbevis, systemadministration av flera av universitetets IT-sys... Visa mer
Vi söker en tentamensadministratör för tidsbegränsad anställning vid Studentavdelningen

På Studentavdelningen arbetar vi med stöd till studenter och till universitetets övriga funktioner bland annat inom områdena antagning, studentintroduktion, tentamensadministration, studievägledning, student- och lärarutbyte, stöd till studenter med funktionsnedsättning, VFU-placeringar, utfärdande av examensbevis, systemadministration av flera av universitetets IT-system samt genomförande av Högskoleprovet.

Arbetsuppgifter
Vid Örebro universitet sker all tentamensadministrationen centralt. Per år skrivs ungefär 70 000 salstentamina och som tentamensadministratör har du ansvar för att bland annat organisera och administrera tentamenstillfällen genom att schemalägga dessa, boka tentamensvakter samt lokaler. Som tentamensadministratör har du kontaktytor mot universitetets institutioner och avdelningar, mot våra studenter och mot ett 60-tal timanställda tentamensvakter. I anställningen ingår också att bidra till utvecklingen av de verksamhetssystem som tentamensadministrationen arbetar med. Du ansvarar också för processerna och arbetsflödena runt tentamensadministrationen och för utvecklingen av dessa.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en utbildning på lägst gymnasienivå, erfarenhet av administrativt arbete, med mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika IT system. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både muntliga och skriftliga. Du bör även ha erfarenhet och intresse av att utveckla goda administrativa arbetsinsatser och rutiner, i såväl stort som smått.

Då Örebro universitet har för avsikt att öka antalet digitala tentamina, är meriterande med erfarenhet av och kunskaper om IT-system för planering och organisation samt erfarenhet av databaser och systemförvaltning. Då vi arbetar inom en statlig myndighet med myndighetsutövning är det viktigt att du har förståelse för och förmåga att arbeta utifrån de riktlinjer som finns. Det är även önskvärt att du har akademiska studier.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, framför allt flexibilitet, noggrannhet och mycket god samarbets- och organisationsförmåga. Du är serviceinriktad och kan på ett förtroendeingivande och lösningsfokuserat sätt kommunicera och samarbeta med olika grupper.  Eftersom arbetet innehåller flera krävande arbetstoppar per termin behöver du både ha vana av och förmåga att hantera det. Vi förutsätter att du är flexibel och öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande, både enskilt och i grupp. Idag arbetar tre personer inom den centrala tentamensadministrationen.

 

Information
Anställningen är ett vikariat på 100 % under ca 8 månader, under förutsättning att ordinarie innehavare är fortsatt tjänstledig. Beräknad start 1 maj 2020.  Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning. Fullständig annons finns på Universitetets webbsida.

Läs mer och gör din ansökan på:  www.oru.se/ledigajobb Visa mindre

Administratör till Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

Vi söker en administratör för tillsvidareanställning vid institutionen för juridik, psykologi, och socialt arbete. Vid Institutionen erbjuds utbildning på grund- och avancerad nivå inom kriminologi, psykologi, rättsvetenskap och socialt arbete. Vid JPS bedrivs även framstående forskning och forskarutbildning. Tjänsten som administratör ingår i den administrativa enheten. Arbetsuppgifter Tjänsten som administratör är ett serviceinriktat administrativt arb... Visa mer
Vi söker en administratör för tillsvidareanställning vid institutionen för juridik, psykologi, och socialt arbete.

Vid Institutionen erbjuds utbildning på grund- och avancerad nivå inom kriminologi, psykologi, rättsvetenskap och socialt arbete. Vid JPS bedrivs även framstående forskning och forskarutbildning. Tjänsten som administratör ingår i den administrativa enheten.

Arbetsuppgifter
Tjänsten som administratör är ett serviceinriktat administrativt arbete. I arbetsuppgifterna ingår att administrera den verksamhetsförlagda utbildningen(VFU) inom socionomprogrammet. Eventuellt kan fler program tillkomma. Arbetsuppgifterna är varierande med fokus på information och service till studenter, handledare på VFU-platser samt kursansvarig. I tjänsten kan även studievägledning, administration, handläggning samt internationaliseringsarbete i skiftande omfattning ingå. Detta då den administrativa enhetens yrkesgrupper är i ständig förändring och utveckling och därför behöver olika yrkesgrupper resursförstärkas i varierande grad vid olika tidpunkter. Övriga administrativa uppgifter kan tillkomma.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har
- en relevant akademisk examen eller motsvarande,
- goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift,
- god vana och intresse av att arbeta med olika administrativa system.

Det är meriterande om du har
- kunskap om institutionens ämnen,
- erfarenhet av administration och vägledning inom högskola,
- erfarenhet och intresse av internationalisering.

Då tjänsten kommer att innefatta flera arbetsområden är det viktigt att du har förmåga att arbeta strukturerat. Stor vikt läggs också vid dina personliga egenskaper som förmåga att arbeta självständigt. Det är väsentligt att du är serviceinriktad och kan på ett förtroendeingivande sätt kommunicera och samarbeta med olika grupper – studenter, lärare, kollegor – ofta i tidspressade situationer. Du behöver kunna prioritera och hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt och arbeta lösningsfokuserat med olika problem du ställs inför.

Vi förutsätter att du är flexibel och öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande.

Information
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100%. Planerad tillsättning är i början av februari eller mars. Individuell lönesättning tillämpas och i förekommande fall provanställning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av administrativ enhetschef Eleonor Spansk, tel 019-303399, eller e-post [email protected].

Örebro universitet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• En motivering till varför du söker detta arbete och vad du kan erbjuda i kompetens
• CV med beskrivning av din kompetens
• Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är den 19 januari 2019. Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Visa mindre