Lediga jobb som Kontorist i Örebro

Se lediga jobb som Kontorist i Örebro. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Örebro som finns hos arbetsgivaren.

Administratör Åkeri Örebro

Ansök    Okt 26    Jonsson, Tommy    Kontorist
Nytt
Vi på TMR Terminal söker Administratör. I rollen som administratör behöver du vara serviceinriktad, ha intresse vilja och förmåga att driva på och utveckla din egen roll i företaget. Att ta ett eget ansvar, använda sunt förnuft och följa lagar och regler är något som vi alla på företaget jobbar efter vilket bör vara en självklarhet även för dig. Det svenska språket behärskar du till fullo både i tal och skrift, engelska och teckenspråk är meriterande men ... Visa mer
Vi på TMR Terminal söker Administratör.
I rollen som administratör behöver du vara serviceinriktad, ha intresse vilja och förmåga att driva på och utveckla din egen roll i företaget.
Att ta ett eget ansvar, använda sunt förnuft och följa lagar och regler är något som vi alla på företaget jobbar efter vilket bör vara en självklarhet även för dig.
Det svenska språket behärskar du till fullo både i tal och skrift, engelska och teckenspråk är meriterande men inget krav.
Ett stort plus om du har bra kontroll på Excel.
Bokföring och löner ligger externt men ingen nackdel om du behärskar något eller båda.
Du är noggrann och strukturerad.
Några exempel på vad du kommer att jobba med.
• Beställa kontorsmaterial, tankkort och arbetskläder.
• Fakturering.
• Hantera behörigheter till grind och låssystem.
• Arbeta i olika system som exempelvis fordons, personal, lön, transport och fakturasystem.
• Hantera en viss del av löneprocessen: inrapportering, granskning och säkerställa rätt hantering av frånvaro, avvikelser och semester.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du är en positiv själ som gärna har ett leende eller skratt på lut då det ger energi till alla och man får i regel tillbaka den energin mångfalt.
Med det sagt så ska du även vara rak, tydlig och inte vara rädd för att säga till på skarpen då någon inte sköter eller beter sig på rätt sätt.
Du kommer att jobba självständigt under eget ansvar vilket innebär att du också får stor frihet gällande arbetstiderna.
Du kommer att vara direkt underställd VD och svara gentemot honom även i den kommunikationen gäller det att vara rak och ärlig så man tillsammans med övrig personal kan utveckla företagen.
Lön sätts enligt överenskommelse.
Kort om företaget.
TMR Terminal AB är en del av en företagsgrupp som även består av TMR Fastigheter AB, Kumla Fjärr AB och Nälberg Holding AB
TMR Terminal AB bedriver terminal och lagerverksamhet medans Kumla Fjärr AB bedriver åkeriverksamhet med 12 ekipage som går linjetrafik Örebro – Luleå och två ekipage som går lokalt runt Örebro.
TMR Fastigheter innehar vår fastigheten (Marieberg) som är på totalt 60,000kvm varav 15,000kvm under tak där vår verksamhet bedrivs och utgår ifrån men där vi också har ett flertal hyresgäster och mycket stor utvecklingspotential.
Skicka din ansökan till [email protected] skriv Administratör i ämnesraden, vi kommer att höra av oss om du går vidare. Visa mindre

Administratör 3

Ansök    Sep 8    Randstad AB    Kontorist
Arbetsbeskrivning Är du en strukturerad och serviceinriktad administratör med ett hjärta som klappar för civilt försvar? Då har vi en spännande konsultroll för dig hos statlig myndighet. Du blir en viktig del i arbetet med att förbereda, genomföra och utvärdera övningar som stärker vår nationella säkerhet. Är du organiserad och strukturerad och har arbetserfarenhet som administratör inom civilt försvar, sök idag! uppdragstid: omgående tom 2026-04-30. arb... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en strukturerad och serviceinriktad administratör med ett hjärta som klappar för civilt försvar? Då har vi en spännande konsultroll för dig hos statlig myndighet. Du blir en viktig del i arbetet med att förbereda, genomföra och utvärdera övningar som stärker vår nationella säkerhet. Är du organiserad och strukturerad och har arbetserfarenhet som administratör inom civilt försvar, sök idag!


uppdragstid: omgående tom 2026-04-30.
arbetsplats: Örebro


om ansökan.
Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2025-09-14. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Li Ekeflo, [email protected]
För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 
personligt brev för ansökningsprocessen.
För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. 


om randstad professional.
att vara konsult 
Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär.
om randstad professional
Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet. 

Ansvarsområden
stödja kansliets övningsledning med olika uppgifter inför och efter övningen
Hantera den omfattande dokumentationen som övningsplaneringen innebär, till exempel dokumentera möten och skriva minnesanteckningar
Sammanställa och distribuera olika presentationer och inbjudningar
Stötta övningsledningen med framtagande av material, underlag och instruktioner inför och efter möten och planeringskonferenser
Bistå övningsledningen i sammanställningen av rapporter efter övningen


Kvalifikationer
Behöver vara organiserad, serviceinriktad och ha god förmåga och vilja att hantera såväl administrativa saker som uppgifter som kräver sakkunskap inom området civilt försvar.
Mycket god datorvana och kunskaper i Office-paketet.
Mycket god organisationsförmåga. Stor vana att strukturera och prioritera arbetsuppgifter.
Ha god förmåga att kommunicera framför allt skriftligt, samt kunskap i att sammanställa snygga presentationer och material utifrån givna mallar.
Ha arbetat med arbetsuppgifter inför, under och efter övningar som hanterar höjd beredskap.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Administratör till Länsstyrelsen i Örebro

Ansök    Sep 4    Adecco Sweden AB    Kontorist
Om tjänsten Nu söker vi en administratör till en Länsstyrelsen i Örebro. Inom ett av Sveriges civilområden pågår just nu ett omfattande arbete kopplat till den nationella övningsserien för totalförsvaret 2025–2027. Arbetet omfattar planering, genomförande och uppföljning av övningar i samverkan med flera aktörer. Inför en större, egeninitierad ledningsövning våren 2026 söker vi nu konsultstöd för att förstärka myndighetens övningsledning. Övningen samlar e... Visa mer
Om tjänsten
Nu söker vi en administratör till en Länsstyrelsen i Örebro. Inom ett av Sveriges civilområden pågår just nu ett omfattande arbete kopplat till den nationella övningsserien för totalförsvaret 2025–2027. Arbetet omfattar planering, genomförande och uppföljning av övningar i samverkan med flera aktörer. Inför en större, egeninitierad ledningsövning våren 2026 söker vi nu konsultstöd för att förstärka myndighetens övningsledning. Övningen samlar ett stort antal aktörer och fokuserar på att utveckla lednings- och samverkansförmåga vid höjd beredskap.

Förekommande arbetsuppgifter:
Din uppgift är att stödja kansliets övningsledning med olika uppgifter inför och efter övningen, exempelvis:
- Hantera den omfattande dokumentationen som övningsplaneringen innebär, till exempel dokumentera möten och skriva minnesanteckningar
- Sammanställa och distribuera olika presentationer och inbjudningar.
- Stötta övningsledningen med framtagande av material, underlag och instruktioner inför och efter möten och planeringskonferenser.
- Bistå övningsledningen i sammanställningen av rapporter efter övningen.

Uppdragsperiod och omfattning
Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag på heltid med beräknad start 2025-09-18 och förväntas fortlöpa till och med 2026-04-30. Uppdraget utförs delvis på distans och delvis på plats i myndighetens lokaler i Örebro.

Krav för tjänsten:
• Mycket god datorvana och kunskaper i Office-paketet.
• Sakkunskap inom området civilt försvar
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
• Ha god förmåga att kommunicera framför allt skriftligt, samt kunskap i att sammanställa presentationer och material utifrån givna mallar.
• Ha arbetat med arbetsuppgifter inför, under och efter övningar som hanterar höjd beredskap.

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.

Meriterande för tjänsten:
• Kunskap i och erfarenhet av arbete med civilt försvar och beredskapsplanering
• Kunskap i och erfarenhet av planerings och genomförandearbete med totalförsvarsövningar

Om dig
För att lyckas i denna roll förutsätter vi att du är organiserad, serviceinriktad och har en god förmåga och vilja att hantera såväl administrativa saker som uppgifter som kräver sakkunskap inom området civilt försvar. Vidare är du mycket strukturerad som person och är van vid att prioritera arbetsuppgifter.

För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering kan arbetspsykologiska tester förekomma. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-09-15.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected]

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

administratör, Örebro

Ansök    Apr 7    Randstad AB    Kontorist
Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet från att arbeta med datorn som främsta arbetsredskap? Är du på jakt efter nya möjligheter inom administration? Du kanske är en gamer och har ett tekniskt intresse? Då har vi rätt uppdrag för dig!  Vi på Randstad söker nu administratörer till kommande uppdrag.  Vi växer och utökar teamet och söker just nu efter juniora administratörer som är redo nästa utmaning. Det här är uppdraget för dig som vill bygga ditt cv med adm... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet från att arbeta med datorn som främsta arbetsredskap? Är du på jakt efter nya möjligheter inom administration? Du kanske är en gamer och har ett tekniskt intresse? Då har vi rätt uppdrag för dig!  Vi på Randstad söker nu administratörer till kommande uppdrag. 

Vi växer och utökar teamet och söker just nu efter juniora administratörer som är redo nästa utmaning. Det här är uppdraget för dig som vill bygga ditt cv med administration. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Som administratör arbetar du i första hand med att administrera ärenden i system för att överföra information för vidare behandling. Du kommer på sikt att arbeta med att lämna import- och exportdeklarationer för kundens räkning samt granska och registrera fakturor i det interna systemet. Utbildning kommer att ske på plats och byggas på efterhand för att öka kompetensen och utveckla arbetsuppgifterna. 

Kvalifikationer
För den här tjänsten behöver du ha fullständig gymnasieutbildning. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt men också i team för att uppnå de gemensamma målen och leverera hög kvalité mot kunderna. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska, fler språk är meriterande. Vi ser gärna att du har god datorvana samt noggrannhet i jobbet som utförs. Som person ser vi att du är driven och strukturerad i ditt arbetssätt samt välkomnar problemlösning.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald 

För att lyckas i rollen som administratör bör du ha: 


 Fullständig gymnasieutbildning.
 Uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. 
 Ha en god datorvana då rollen kräver att man jobbar mot ett visst mål/hastighet i sina ärenden. 
 Körkort och tillgång till bil. 


Ansökan
2022-05-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: [email protected] 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Sommarjobb som vågkontorist till Örebro

Ansök    Mar 13    Randstad AB    Kontorist
Arbetsbeskrivning Har du ett stort intresse för att arbeta administrativt och serviceinriktat, och är ute efter det perfekta sommarjobbet? Då har vi en spännande möjlighet för dig! Som vågkontorist för ett välkänt bolag inom Grus & berg-branschen kommer du att vara en viktig funktion i att ansvara för täktens administration samt vara ansiktet utåt för deras kunder.  Du kommer att ingå i ett team tillsammans med två administratörer och en platschef som til... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för att arbeta administrativt och serviceinriktat, och är ute efter det perfekta sommarjobbet? Då har vi en spännande möjlighet för dig!

Som vågkontorist för ett välkänt bolag inom Grus & berg-branschen kommer du att vara en viktig funktion i att ansvara för täktens administration samt vara ansiktet utåt för deras kunder.  Du kommer att ingå i ett team tillsammans med två administratörer och en platschef som tillsammans med dig får verksamheten att fungera optimalt och skapar nöjda kunder som återkommer!

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta att dagligen övervaka vågen, väga in och ut fordon, och se till att rätt prislistor är korrekt inlagda i systemen. Du kommer även att ha ansvar för att bemöta kunder, ta betalt av kunderna eller registrera uppgifterna i faktureringssystemet för vidare hantering.

För att trivas och prestera i rollen som vågkontorist hos oss är det viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du är en person som gillar att ha ordning och reda och trivs med att ha en varierande arbetsdag där du kan lösa olika administrativa uppgifter som kan ingå i tjänsten, samt ge förstklassig service till kunder.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
 Dina främsta arbetsuppgifter är att hantera den våg som väger ballasten dvs gruset som säljs till kunderna.  Du kommer bland annat att:
Ansvara för den dagliga tillsynen av vågen
Väger in och ut fordon
Ge förstklassig service till kunder 
Ansvara för att korrekta prislistor är inlagda i systemen. 
Tar betalt av kunderna alternativt registrerar uppgifterna i faktureringssystem för vidare hantering
Andra administrativa uppgifter kan ingå i tjänsten. 


Kvalifikationer
 För att lyckas i rollen som vågkontorist ser vi att du har: 
Gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot transport och logistik. 
Du har en mycket god datorvana och har lätt att ta till dig nya IT-system.
Goda kunskaper inom Office paketet. 
Du talar och skriver svenska obehindrat.  

Vi tror att du är en person som arbetar strukturerat, är noggrann och har lätt för att kommunicera med andra människor. Vi tror att du är en person som har ett högt service tänk och jobbar mot att utföra arbetet med kvalitet. Du är självgående och har en god samarbetsförmåga.

Då verksamheten innefattar tunga fordon, sprängning av berg mm. så är säkerhetsmedvetenhet viktigt.  Du behöver vara en person som följer fastställda ramar och har lätt för att följa regler kring säkerhet, arbetsmiljö och ekonomi.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Informationssäkerhetssamordnare till myndighet i Örebro

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Nu söker vi en analytisk, strukturerad och lösningsfokuserad Informationssäkerhetssamordnare med förmågan att tänka övergripande och strategiskt. Är... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Nu söker vi en analytisk, strukturerad och lösningsfokuserad Informationssäkerhetssamordnare med förmågan att tänka övergripande och strategiskt. Är du den vi söker?

Arbetsbeskrivning
Informationssäkerhet är en prioriterad fråga för myndigheten och vi söker en informationssäkerhetssamordnare som ska samordna och utveckla arbetet inom området.
Det kommer att vara en nyckelfunktion på myndigheten och arbetar nära myndighetens säkerhetsskyddschef och IT-samordnare. Personen ingår även i den nationella organisationen för informationssäkerhetssamordnare och samverkar med kolleger på alla länsstyrelser, ingår i olika projekt/arbetsgrupper samt bevakar nationella projekt och initiativ. Informationssäkerhetssamordnaren ingår också i myndighetens informationssäkerhetsgrupp tillsammans med bland annat chefsjurist och dataskyddssamordnare.

Du ansvarar för att stödja verksamheten med rådgivning och vägledning gällande lagar som styr informationssäkerheten. I detta ingår bl a att utbilda organisationens medarbetare och säkerställa att de är uppdaterade inom området. I uppdraget ingår också att samordna och utveckla myndighetens ledningssystem för informationssäkerhet samt att arbeta med informationsklassning och genomföra riskanalyser.
Vem är du?
Vi söker dig som lyhörd och en naturlig relationsskapare som har lätt för att skapa goda kontakter. Du har en god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Vidare ser vi att du är pedagogisk och skicklig på att kommunicera och anpassa sitt budskap till målgruppen för att skapa förståelse för det systematiska informationssäkerhetsarbetet på olika nivåer. Du ska också uppfylla följande;

• Högskoleutbildning inom relevant inriktning eller motsvarande utbildning och kompetens
• Arbetslivserfarenhet inom informationssäkerhetsområdet, minst ett (1) år och ett högt säkerhetstänk med intresse inom området.
• Meriterade är om du har arbetslivserfarenhet inom offentlig förvaltning, erfarenhet inom IOS 27000 samt av informationsklassning och riskanalyser.

För uppdraget krävs en förmåga att anpassa arbetssättet och agera utifrån organisationens värderingar samt att du kan se olika perspektiv, tolka och agera utifrån förändringar och sammanhang. Det innebär att personen behöver ha integritet, ett högt säkerhetsmedvetande och stor förmåga att fokusera på uppgiften genom att prioritera och planera arbetet.
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag på heltid med start i oktober och löper tom. september 2022. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Kajsa Lidén via mail: [email protected] 
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Visa mindre

Handläggare sökes till myndighet i Örebro

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Just nu söker vi två handläggare på uppdrag till Statistiska centralbyrån (SCB) i Örebro. Har du erfarenhet av att möta företag eller organisationer... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Just nu söker vi två handläggare på uppdrag till Statistiska centralbyrån (SCB) i Örebro. Har du erfarenhet av att möta företag eller organisationer i rådgivande situationer gällande företagsekonomi eller löner? Välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning
I rollen som handläggarna kommer du att förstärka myndighetens löneteam och i huvudsak arbeta med insamling, granskning och uppgiftslämnarkontakter gällande Labour Cost Survey (LCS). En undersökning som genomförs på uppdrag av MI och levereras till EU:s organisation för statistik (Eurostat).

Arbetet innebär att självständigt utifrån arbetsrutinbeskrivningar och samarbete i löneteamet, kunna besvara frågor från företag och organisationer både via telefon och e-post. Arbetet innefattar också granskning av företags- och organisationers inlämnade data samt återkontakter för att säkerställa riktiga uppgifter.
Vem är du?
Vi söker dig har god förmåga att strukturera sitt eget arbete. Du är noggrann men samtidigt ha förmåga att se helheten, för att kunna avgöra helheten i statistik. Vi ser även att du har förmågan att arbeta självständigt.

• Ha gymnasieutbildning med inriktning mot företagsekonomi i kombination med minst två års erfarenhet av löner och/eller ekonomi på företag och/eller offentliga organisationer.
• Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, tal och skrift
• Erfarenhet av att möta företag och/eller organisationer i rådgivande situationer gällande företagsekonomi och/eller löner
• Ha kunskap och grundläggande begrepp inom förratagsekonomi och lönehantering

Vad vi erbjuder
Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid 100% från 30 augusti och löper tom. 2021-12-31, med chans till förlängning på upp till tre (3) månader. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsassistent Elvira Björebäck via mail: [email protected] 

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. 
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Visa mindre

Handläggare sökes till SCB

Är du noggrann och självgående med tidigare erfarenhet av ekonomi eller administration? Nu söker Jurek handläggare till Statistiska centralbyrån i Örebro. Arbetsbeskrivning Du kommer tillhöra en av myndighetens enheter och i huvudsak arbeta med: • Insamling, granskning och uppgiftslämnarkontakter • Besvara frågor från uppgiftslämnare via telefon och e-post • Granskning av företag och organisationers inlämnade data samt säkerställa uppgifternas riktigh... Visa mer
Är du noggrann och självgående med tidigare erfarenhet av ekonomi eller administration?
Nu söker Jurek handläggare till Statistiska centralbyrån i Örebro.

Arbetsbeskrivning
Du kommer tillhöra en av myndighetens enheter och i huvudsak arbeta med:

• Insamling, granskning och uppgiftslämnarkontakter
• Besvara frågor från uppgiftslämnare via telefon och e-post
• Granskning av företag och organisationers inlämnade data samt säkerställa uppgifternas riktighet

Andra arbetsuppgifter utöver de som nämns ovan kan förekomma.

 
Vem är du?
Vi ser att du är självständig och noggrann med en förmåga att strukturera ditt eget arbete. Vidare ser vi att du har:

• Studieförberedande gymnasieutbildning 
• Minst 2 års erfarenhet av ekonomi på företag/offentliga organisationer, och/eller erfarenhet av administration kring grundskola, gymnasium och vuxenutbildning
• Kunskaper i MS Office med vana att arbeta med tabeller och datamängder i Excel
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• Kunskap om grundläggande begrepp inom företagsekonomi

 
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med omfattning på heltid 100% i Örebro under perioden 14 mars till 31 december. Det finns möjlighet till förlängning på upp till 1 år. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Hannah Olsson på [email protected].
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om Jurek
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Visa mindre

Kontorist till Örebro Körcenter

Ansök    Feb 6    Khosrawi Hawar    Kontorist
Välkommen till Örebro Körcenter, som ligger beläget i centrala Örebro. Vi är en nystartad trafikskola som kommer att erbjuda körkortsutbildningar för B-behörighet fr.o.m 20 april 2020. Vi söker därför en kontorist som kan börja arbeta deltid från och med 13 april 2020, med möjlighet till heltidsanställning. Du som arbetar som kontorist hos oss kommer få en utbildning under två veckors tid. För att arbeta hos oss ser vi gärna att du talar Svenska. Andra spr... Visa mer
Välkommen till Örebro Körcenter, som ligger beläget i centrala Örebro. Vi är en nystartad trafikskola som kommer att erbjuda körkortsutbildningar för B-behörighet fr.o.m 20 april 2020. Vi söker därför en kontorist som kan börja arbeta deltid från och med 13 april 2020, med möjlighet till heltidsanställning. Du som arbetar som kontorist hos oss kommer få en utbildning under två veckors tid. För att arbeta hos oss ser vi gärna att du talar Svenska. Andra språkkunskaper är även meriterande. Skicka in ditt CV via Mail. Visa mindre

Kalkylator elinstallationer

Ansök    Nov 3    Lambertsson Sverige AB    Kontorist
Om rollen I rollen som kalkylator ansvarar du för hela anbudsförfarandet och arbetar självständigt med att ta fram kompletta projektkalkyler från förfrågningsunderlag till färdigt anbudsförslag. Du har mycket kontakt med både kunder och leverantörer och medverkar bland annat vid anbudsgenomgångar, avtalsförhandlingar samt projektplanering tillsammans med verksamheten. Efter kalkylskedet överlämnas projekten som regel till berörd projektledare på orten. S... Visa mer
Om rollen

I rollen som kalkylator ansvarar du för hela anbudsförfarandet och arbetar självständigt med att ta fram kompletta projektkalkyler från förfrågningsunderlag till färdigt anbudsförslag. Du har mycket kontakt med både kunder och leverantörer och medverkar bland annat vid anbudsgenomgångar, avtalsförhandlingar samt projektplanering tillsammans med verksamheten. Efter kalkylskedet överlämnas projekten som regel till berörd projektledare på orten.

Som kalkylator bidrar du också till ständiga förbättringar genom upprättande av efterkalkyler och uppföljningsarbete i samband med färdigställda projekt. Du har ett nära samarbete med entreprenadchefer och projektledare och bistår/stöttar som sakkunnig. Du håller dig uppdaterad på nya produktionsmetoder/teknisk utveckling och produkter samt delar med dig av dina erfarenheter och kunskaper till övriga i organisationen.

I syfte att samordna och prioritera utifrån inkomna förfrågningar kommer du som kalkylator även att hålla ihop vårt anbudsråd, med veckovisa avstämningar. Du arbetar med kalkyl/anbud i region mellersta samt vid behov övriga landet men med placering i Linköping eller Örebro och rapporterar till vår el-chef i region mellersta.

Om dig

Vi söker dig med tidigare erfarenhet från kalkylarbete inom installationsentreprenader. Du har goda kunskaper i projektekonomi och entreprenadjuridik. Har du tidigare arbetat i Maxikod eller Wikells är detta meriterande. God nivå på engelska i tal och skrift är meriterande. B-körkort är ett krav.

Du är strukturerad och har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt. Som person är du lyhörd, ansvarsfull, affärsmässig och driven.

Vi erbjuder

Lambertsson är det personliga företaget där människan är i fokus. För oss är det viktigt att vara delaktiga, ha möjlighet att påverka och utvecklas på jobbet. Vi erbjuder en trygg anställning i en organisation som förenar det lilla företagets dynamik med det stora företagets resurser och möjligheter. Visa mindre

Sommarjobb som vågkontorist till Örebro

Ansök    Apr 16    Randstad AB    Kontorist
Arbetsbeskrivning Har du ett stort intresse för att arbeta administrativt och är ute efter det perfekta sommarjobbet? Då har vi en spännande möjlighet för dig där du får vara med och bygga ditt CV.  Som vågkontorist för ett välkänt bolag inom byggbranschen kommer du att vara en viktig funktion i att ansvara för täktens administration samt vara ansiktet utåt för alla kunder.  Du kommer att ingå i ett team tillsammans med två administratörer och en platsche... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort intresse för att arbeta administrativt och är ute efter det perfekta sommarjobbet? Då har vi en spännande möjlighet för dig där du får vara med och bygga ditt CV. 

Som vågkontorist för ett välkänt bolag inom byggbranschen kommer du att vara en viktig funktion i att ansvara för täktens administration samt vara ansiktet utåt för alla kunder.  Du kommer att ingå i ett team tillsammans med två administratörer och en platschef som tillsammans med dig får verksamheten att fungera optimalt och skapar nöjda kunder som återkommer. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
 Dina främsta arbetsuppgifter är att hantera den våg som väger ballasten dvs gruset som säljs till kunderna.  Du kommer bland annat att:
Ansvara för den dagliga tillsynen av vågen
Väger in och ut fordon
Ansvara för att korrekta prislistor är inlagda i systemen. 
Tar betalt av kunderna alternativt registrerar uppgifterna i faktureringssystem för vidare hantering
Andra administrativa uppgifter kan ingå i tjänsten. 


Arbetstider
Detta är ett konsultuppdrag mellan V. 26-32. Arbetstiderna är förlagda 06:30- 15:45 måndag-fredag, heltid. 

Kvalifikationer
 För att lyckas i rollen som vågkontorist ser vi att du har: 
Gymnasieutbildning med inriktning mot transport och logistik. 
Du har en mycket god datorvana och har lätt att ta till dig nya IT-system.
Goda kunskaper inom Office paketet. 
Du talar och skriver svenska obehindrat.  

Vi tror att du är en person som arbetar strukturerat, är noggrann och har lätt för att kommunicera med andra människor. Vi tror att du är en person som har ett högt service tänk och jobbar mot att utföra arbetet med kvalitet. Du är självgående och har en god samarbetsförmåga.

Då verksamheten innefattar tunga fordon, sprängning av berg mm. så är säkerhetsmedvetenhet viktigt.  Du behöver vara en person som följer fastställda ramar och har lätt för att följa regler kring säkerhet, arbetsmiljö och ekonomi.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan!  Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information : [email protected] 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Kontorsansvarig sökes till ledande företag!

Ansök    Sep 9    Framtiden AB    Kontorist
Är du extremt serviceintriktad? Brinner du för att hjälpa andra? Då har vi tjänsten för dig! Dina arbetsuppgifter Som kontorsansvarig hos vår kund kommer du agera spindeln i nätet och det är därför viktigt att du är struturerad och service-minded. En typisk arbetsdag innebär att du tar hand om besökare som kommer till kontoret, hålla rent och snyggt, sortera post, beställa kontorsmaterial, ansvara för personalaktiviteter, förbereda frukost samt ta emot e... Visa mer
Är du extremt serviceintriktad? Brinner du för att hjälpa andra? Då har vi tjänsten för dig!


Dina arbetsuppgifter
Som kontorsansvarig hos vår kund kommer du agera spindeln i nätet och det är därför viktigt att du är struturerad och service-minded. En typisk arbetsdag innebär att du tar hand om besökare som kommer till kontoret, hålla rent och snyggt, sortera post, beställa kontorsmaterial, ansvara för personalaktiviteter, förbereda frukost samt ta emot everanser.

Om företaget
Företaget är ett av världens ledande kunskapsföretag. Under deras historia har fokus alltid varit att skapa värde för uppdragsgivarna, oavsett om det är ett mindre eller lokalt företag, en ideell organisation eller ett globalt storföretag.

Din profil
Skallkrav:
- Gymnasieutbildning
- Svenska i tal och skrift
- Stort intresse för service

Meriterande:
- Gymnasieutbildning inom ekonomi
- Engelska i tal och skrift

Vi söker dig som är strukturerad, glad och positiv. Då du kommer vara ensam på kontoret med denna roll ser vi gärna att du tar egna initiativ och är trygg i dig själv.

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.


Villkor
Start: Omgående
Ort: Örebro
Arbetstider: 07.30 - 13.00
Omfattning: Deltid, 50% Visa mindre

Extrajobb som receptionist

Extrajobb som receptionist Är du student och söker extra sysselsättning vid sidan av studierna eller en pigg pensionär med mer att ge? Då kan det vara dig vi söker för ett kommande uppdrag hos en av våra kunder. Du som söker har en utpräglad servicekänsla och förstår vikten av ett bra bemötande. Uppdraget är tänkt att starta i slutet av november med upplärning och beräknas pågå under mellandagarna med möjlighet till att fortsätta jobba extra under våren. ... Visa mer
Extrajobb som receptionist

Är du student och söker extra sysselsättning vid sidan av studierna eller en pigg pensionär med mer att ge? Då kan det vara dig vi söker för ett kommande uppdrag hos en av våra kunder. Du som söker har en utpräglad servicekänsla och förstår vikten av ett bra bemötande. Uppdraget är tänkt att starta i slutet av november med upplärning och beräknas pågå under mellandagarna med möjlighet till att fortsätta jobba extra under våren. Urval sker löpande så tveka inte med din ansökan utan ansök redan idag!



Om tjänsten

I rollen som receptionist är du en central del av organisationens verksamhet och en av företagets viktigaste medarbetare. Du kommer vara den som välkomnar och ger ett första intryck av verksamheten till besökare. Det är viktigt att du trivs i en roll med mycket kontakt både internt som externt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänst och ser att du bidrar med professionalism och en positiv anda.

Kvalifikationer

Du som söker förstår vikten av ett bra bemötande och har en utpräglad servicekänsla. Det är meriterande om du besitter erfarenhet av receptionsarbete och att du behärskar svenska väl i både tal och skrift.

Övrigt om tjänsten

Uppdraget är en timanställning vilket innebär att du behöver vara studerande, pensionär eller ha annan huvudsaklig sysselsättning på mer än 50 % för att kunna söka tjänsten. Om du studerar har du minst ett år kvar på dina studier då uppdraget kommer att sträcka sig även under nästa år.

Du söker tjänsten genom att registrera dig med CV och personligt brev på www.personalpoolen.se/lediga-jobb. Sista ansökningsdag är 28 november. För mer information om tjänsten kontakta Madeleine Bernsmed på 019 500 30 23.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Sekreterare/administratör sökes omgående i Örebro

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Just nu söker vi en strukturerad och självgående sekreterare/administratör till vår kund inom offentlig sektor. Är en erfaren administratör och van ... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Just nu söker vi en strukturerad och självgående sekreterare/administratör till vår kund inom offentlig sektor. Är en erfaren administratör och van att föra protokoll? Välkommen in med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

I rollen som sekreterare/administratör kommer du vara sekreterare i ledningsgrupp och hjälpa till med administrativa uppgifter som exempelvis sköta och administrera agenda, mötesbokningar och intern korrespondens samt planera interna möten och utbildningar.

Vem är du?

Som person är du flexibel, strukturerad, självgående och tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt och har ett positivt förhållningssätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och är inte rädd för att ställa frågor när du stöter på utmaningar eller söka reda på information på exempelvis intranät eller webbsidor. Du har en mycket god administrativ förmåga och har en god förmåga att kommunicera såväl skriftligt som muntligt. Du ska också ha;

• eftergymnasial utbildning
• erfarenhet av att skriva protokoll
• flerårig erfarenhet av administrativt arbete  
• vana att arbeta i olika typer av verksamhetssystem.

Meriterande är om du har tidigare arbetat inom politisk styrd organisation eller liknande verksamhet, eller att du har erfarenhet i Raindance eller W3D3.

Du erbjuds

Detta är ett konsultuppdrag på heltid 100% med start omgående och pågår ca 5-6 månader. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Kajsa Lidén via mail: [email protected]

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Sökord: Sekreterare, administratör, Örebro, konsultuppdrag Visa mindre

Administratör / Sekreterare på deltid till Örebro

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Arbetsbeskrivning För kunds räkning i Örebro söker vi nu en administratör/sekreterare för ett konsultuppdrag med start omgående och fram till 30 ju... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning i Örebro söker vi nu en administratör/sekreterare för ett konsultuppdrag med start omgående och fram till 30 juni. Omfattning är deltid, 50 %. I rollen kommer du vara sekreterare i ledningsgrupp och hjälpa till med administrativa uppgifter som exempelvis sköta och administrera agenda, mötesbokningar och intern korrespondens samt planera interna möten och utbildningar.

Vem är du?

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du är van att arbeta i olika typer av verksamhetssystem, gärna Raindance och W3D3. Vi lägger också stor viktig vid personliga egenskaper och söker därför dig som är strukturerad, självgående och initiativtagande. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, samarbetar väl med andra och drivs av att ge god service. För tjänsten är det viktigt att du är duktig på att kommunicera och uttrycka dig i både tal och skrift.

Du erbjuds

Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och till 30 juni 2019. Du kommer att bli anställd av Jurek Rekrytering & Bemanning och vara uthyrd till vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Kajsa Lidén via mail: [email protected]

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

 

Sökord: Sekreterare, administratör, Örebro, konsultuppdrag, deltid Visa mindre

Trainee / påläggskalv till Vägjobb i Sverige

Ansök    Apr 29    Randstad AB    Kontorist
Trainee Är du sugen på att göra karriär och drömmer om att få en mentor inom ett framgångsrikt bolag? Söker du en fartfylld, utvecklande och serviceinriktad vardag, och en chans att lära dig många delar av en verksamhet på kort tid som kan resultera i avancemang i leden? Då har vi tjänsten för dig!  Arbetsbeskrivning Som Trainee kommer du primärt att avlasta och stötta VD i den dagliga verksamheten, med exempelvis planering, dokumentation, kommunikation,... Visa mer
Trainee
Är du sugen på att göra karriär och drömmer om att få en mentor inom ett framgångsrikt bolag? Söker du en fartfylld, utvecklande och serviceinriktad vardag, och en chans att lära dig många delar av en verksamhet på kort tid som kan resultera i avancemang i leden? Då har vi tjänsten för dig! 

Arbetsbeskrivning
Som Trainee kommer du primärt att avlasta och stötta VD i den dagliga verksamheten, med exempelvis planering, dokumentation, kommunikation, analys- och projektarbete. På sikt kommer du också involveras i planering av mer strategisk karaktär. Du spelar en viktig roll i arbetet med att stärka bolagets strukturkapital i form av interna processer, rutiner och stödsystem. Kontakten och samspelet med bolagets olika avdelningar och ledande befattningshavare kommer att vara omfattande. Du kommer lära dig bolagets verksamhet och kunna ta en stor roll i bolagets fortsatta utveckling. Du får möjlighet till snabb personlig utveckling och mentorskap av en VD som startat upp och utvecklat det framgångsrika företaget Vägjobb i Sverige AB.

Här får du arbeta i en familjär stämning tillsammans med ett mycket engagerat gäng som stöttar varandra i arbetet. Du får stor möjlighet att utvecklas i din roll och ditt dagliga arbete tillsammans med ett företag som vill framåt. Vägjobb rekryterar gärna internt vilket skapar möjligheter att utvecklas och växa i en riktning du själv har stort inflytande över.

Kvalifikationer
Vi ser att du är en mycket driven och ambitiös person, parat med en stor portion ödmjukhet och prestigelöshet. Du vill framåt i din karriär och har kanske testat på att ha eget företag tidigare och/eller har viss kunskap om hur ett företag fungerar genom studier eller praktisk erfarenhet. Du har förmågan att balansera mellan att vara auktoritär och ta plats samt att vara ödmjuk och taktisk.  Du är kommunikativ, lösningsfokuserad, initiativtagande och strukturerad, och van att arbeta både självständigt och i grupp.

Krav
B-körkort
Goda kunskaper i Officepaketet
erfarenhet från någon form av administration, ledarskap och projektarbete

Meriterande om du haft eget företag och har förståelse för hur ett bolag fungerar
Akademisk utbildning är ett starkt plus, likväl som tidigare erfarenhet från väg- och/eller entreprenadbranschen.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi hjälper både stora och små organisationer att hitta rätt personal. Det innebär att vi kan erbjuda hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Så oavsett om du söker extrajobb eller fast anställning har du hamnat helt rätt. Vi har goda möjligheter att hitta rätt karriärvägar för just dina önskemål.

Sista ansökningsdag: 2019-05-31, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Elin Öfverman Konsultchef  [email protected] [ mailto:[email protected] ] Visa mindre

Vi söker en Kontorssamordnare med sinne för ekonomi och inköp!

Ansök    Apr 11    KGA LOGISTIK AB    Kontorist
KGA Logistik AB är ett helägt dotterbolag till Galatea AB som ingår i Martin & Servera-koncernen. Vi bedriver lagerhållning och distribution av alkoholhaltiga drycker till Systembolaget, HoReCa (Hotell, Restaurang, Catering), grossister och dagligvaruhandeln. Vi erbjuder även kompletterande tjänster till våra kunder såsom fakturering, innesälj, rapportering och lagerstyrning. Vi är sedan september 2018 placerade i renoverade lokaler i Bista, Örebro. Om ro... Visa mer
KGA Logistik AB är ett helägt dotterbolag till Galatea AB som ingår i Martin & Servera-koncernen. Vi bedriver lagerhållning och distribution av alkoholhaltiga drycker till Systembolaget, HoReCa (Hotell, Restaurang, Catering), grossister och dagligvaruhandeln. Vi erbjuder även kompletterande tjänster till våra kunder såsom fakturering, innesälj, rapportering och lagerstyrning. Vi är sedan september 2018 placerade i renoverade lokaler i Bista, Örebro. Om rollen Då vår nuvarande kontorssamordnare går vidare i karriären söker vi en ny person till teamet som vill vara med och utveckla verksamheten! Som Kontorssamordnare är du i många fall vårt filter och kommunikationskanal mellan vår kontors- och lagerverksamhet. Ditt ansvar och dagliga arbetsuppgifter skulle bland annat bestå av en nära dialog med kollegor inom KGA och koncernen, kontakt med våra leverantörer och hanteringen av avtal med dessa (för ex städ, post etc) samt administration kring diverse inköp. Arbetet bygger på ett lagspel där samarbete mellan avdelningar och bolag inom koncernen är viktigt. Ditt ansvar kommer att vara att planera och prioritera arbetet i din roll för att bidra till verksamheten. I rollen kommer du att arbeta med inköp av förbrukningsmaterial till kontor och lager  kontakten med externa leverantörer och administrera avtalen med dessa. Bl.a. inom städ och posthantering. övriga chefer och medarbetare för att kvalitetssäkra vårt ISO-arbete, inom miljö och kvalitet.att administrera ekonomisk uppföljning av frakter och reservationer ständiga förbättringar inom dina ansvarsområdengrundläggande ekonomisk administration, exempelvis säkerställa kontering och attester av fakturor att sammanställa filer från vårt tidsystem till lönecenter för att säkerställa kvalitet i utbetalningar Om den profil vi söker Vi söker dig som är en erfaren administratör som trivs med och tycker att det är roligt med siffor. Du behöver inte vara ekonom men du har vana av och ett sinne för system och problemlösning. Genom att ha en grundläggande analytisk förmåga, hitta bra lösningar och se samband kommer du lyckas bra med dina nya arbetsuppgifter. Du har inställningen att du och kollegorna skall ha det trevligt tillsammans på jobbet! Som person vågar du säga till när något inte stämmer och känner dig trygg med att ställa frågor och ta egna initiativ. Du kommunicerar med en tydlighet men kan anpassa dig efter vem mottagaren är. Du håller huvudet kallt och stressar inte upp dig själv eller andra. I din planering är du strukturerad och har förmågan att prioritera. Du är van att skapa och jobba efter rutiner, även om du gillar att alla arbetsdagar inte alltid ser likadana ut. Om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med ISO, kvalitet och miljö, så är det meriterande. Har du tidigare arbetat i ett bolag med lagerhantering är det ett också ett plus! I rollen har du erfarna kollegor runt omkring dig som kan verksamheten utan och innan. Det viktigaste är att vi hittar dig som är rätt person för jobbet - då är vi övertygade om att du kommer lära dig uppgifterna och ta dig an din nya roll! Om KGA Logistik  På vår arbetsplats arbetar ca 70 kollegor. Vi ser skillnader mellan människor som en styrka och är säkra på att olikheter berikar. Det i sin tur gör att vi nästan är säkra på att du kommer att hitta kollegor som du trivs med och som kommer att ge dig många trevliga och roliga stunder på jobbet. Hos oss är det snabba puckar och händelserika dagar med omväxlande uppgifter. Vi är en prestigelös organisation där det finns mycket möjlighet till eget ansvar och där vi arbetar med hur kan vi göra saker smartare, tydligare, säkrare, bättre, enklare och roligare. Vi har förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, genom vilket vill vi motivera till ökat välbefinnande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och provanställning kommer att tillämpas. Tillträde sker gärna snarast men efter överenskommelse.   Om ansökan och processen Undrar du hur det är att jobba som Kontorssamordnare på KGA Logistik och vill veta mer om tjänsten? Kontakta då Transportchef Linnea Lektér på 070-291 52 62. Vi hanterar ansökningar löpande så ansök så snart som möjligt dock senast den 3 maj 2019. Du registrerar din ansökan via länken. För att ta reda på om det är just dig som vi söker och att du kommer att trivas hos oss, innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi tar hjälp av Galateas HR Chef samt koncernens moderbolag, Martin & Servera, för hantering av testerna i den här rekryteringen. Visa mindre