Lediga jobb som Trafikkoordinator i Örebro

Se lediga jobb som Trafikkoordinator i Örebro. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Örebro som finns hos arbetsgivaren.

DHL Freight söker: Agent Customer Designed Solutions

Vilka är vi? DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sät... Visa mer
Vilka är vi?
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.


Klicka gärna på länkarna om du vill veta mer om DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige


Just nu söker vi en ny Agent till Customer Designed Solutions (CDS) som ska bli en del av vårt team. Är du serviceinriktad och positiv person som alltid sätter kunden i fokus, då är du kanske den vi söker! Customer Designed Solutions (CDS) är en avdelning som ligger inom Non Terminal Based Operations (NTBO) i Örebro. NTBO Domestic är den funktion inom DHL som styr våra nationella partigodstransporter. CDS avdelningen består av ett 20-tal positiva och drivna medarbetare där alla har ett eget ansvar och arbetar med kundspecifika uppdrag. Här i Örebro arbetar, förutom vi på CDS, ett 50-tal personer med transportplanering och administration.


Vad erbjuder vi dig?
På DHL har vi massor att vara stolta över. Men det vi är mest stolta över är våra medarbetare. Och som medarbetare på DHL har du möjlighet att upptäcka och utveckla dina starka sidor. Som en del av världens ledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Allt vi kräver från dig är ditt engagemang, att du tror på dig själv och att du har vad som krävs för att utföra jobbet!
Tjänsten är ett vikariat, på minst 6 månader, med 100% sysselsättningsgrad.


I rollen som CDS Agent får du en utvecklande och spännande roll då du ansvarar för den dagliga kontakten med en eller flera kunder. Du kommer att möta många spännande utmaningar då din roll kommer innebära att du är den drivande i många frågor. Du kommet även att åka på produktionsmöten och utveckla nya samarbeten med kund.


Huvudsakliga arbetsuppgifter


Vara kontaktperson mellan kund och DHL vilket innebär att exempelvis hantera bokningar, godsförfrågningar, avvikelser och reklamationer.
Daglig kontakt med kunder, både interna, externa samt åkerier.
Bidra till den bästa kundupplevelsen.
Delta på interna och externa produktionsmöten.
Hantering av fakturor och tillhörande fraktdokumentation.



Vem är du?
Vi söker dig som är en ”Teamplayer” med god samarbetsförmåga. Du är positiv, lösningsfokuserad, och vill sätta kunden i fokus. Vi ser att du har en god kommunikationsförmåga och har goda språkkunskaper i både svenska och engelska. Vi ser även att du är/har: 


God datorvana
Lyhörd och proaktiv
Affärsmässig
Utvecklingsorienterad
Positiv attityd
Gillar högt tempo
Goda kunskaper i Sveriges geografi



Meriterande är Branschkunskap och erfarenhet inom logistik


Intresserad?
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att kontakta CDS Supervisor, Marie Larsson, tel: 0709-345 717, mail: [email protected]


Ansökan - Du ansöker genom att klicka på Ansök. Sista ansökningsdag 2019-11-19


Tillträde: Omgående




Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi gör bakgrundskontroll på slutkandidat. Visa mindre

Studentjobba som bemanningskoordinator hos Green Cargo

Om tjänsten När du väljer Green Cargo väljer du en grön arbetsgivare. Hos dem blir du betydelsefull och varje dag du går till arbetet gör du en insats – för svenskt näringsliv, för miljön och för framtidens transporter. Medarbetarna är Green Cargo och deras värderingar; vi har koll, vi vågar, vi bryr oss och vi levererar, genomsyrar allt de gör. Green Cargo är en hållbar logistikpartner och en viktig del av skandinaviskt näringsliv. Nu söker vi en stude... Visa mer
Om tjänsten
När du väljer Green Cargo väljer du en grön arbetsgivare. Hos dem blir du betydelsefull och varje dag du går till arbetet gör du en insats – för svenskt näringsliv, för miljön och för framtidens transporter. Medarbetarna är Green Cargo och deras värderingar; vi har koll, vi vågar, vi bryr oss och vi levererar, genomsyrar allt de gör. Green Cargo är en hållbar logistikpartner och en viktig del av skandinaviskt näringsliv.

Nu söker vi en student som ska stärka upp bemanningsavdelningen under vår och sommar. Vi ser att du gärna börjar under vårterminen för att få den bästa upplärningen. Du kommer att arbeta heltid under sommaren, och möjlighet till arbete under helg samt 3-skift finns också.

För denna tjänst kommer du vara anställd som konsult av oss på Cleverex Bemanning, men jobba ute hos vår kund Green Cargo i Hallsberg.


Du erbjuds
• Ett meriterande sommarjobb med erfarenheter som du kan dra nytta av framåt i karriären
• Goda möjligheter till karriärutveckling inom Green Cargo
• En härlig, hjälpsam och familjär arbetsplats med hög trivsel

Arbetsuppgifter
Som bemanningskoordinator kommer att ha nära kontakt med medarbetare, främst över telefon. För att säkerställa att produktionsplanen håller kundlöftet krävs också att du har ett nära samarbete med andra enheter på avdelningen samt andra avdelningar inom Green Cargo. I de dagliga arbetsuppgifterna ingår:
• Beställning, avbokning och ombokning av passresebiljetter och överliggningsrum
• Behandla inkomna ledighetsansökningar i utrullad plan
• Tillsätta återstående personalresurser för produktionsbehov enligt checklista
• Avtalsenlig rapportering för rätt lön i systemet
• Ombeordring och dialog med produktionspersonal
• Strukturerad återkoppling och överlämning till produktion och inom planering


Din profil
• Du studerar på universitet eller högskola, och har minst 1,5 år kvar av studierna
• Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
• Har en goda kunskaper i Office-paketet
För denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är flexibel, driven och en initiativtagare! Som person ser vi att du är nyfiken och lösningsorienterad då du kommer att identifiera problem, se grundorsaker och föreslå förslag. Vidare är du bekväm i att arbeta i varierande och stundtals högt tempo.

Övrigt
• Start: januari/februari
• Omfattning: Deltid till en början, heltid under sommaren
• Placering: Hallsberg
Vi förväntar oss ett högt inflöde på antalet ansökningar och ser därför att du bifogar ett personligt brev. Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex Bemanning och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av [email protected]

Om oss
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt Visa mindre

Medarbetare till bokning - Schenker AB Örebro

Ansök    Mar 20    Schenker AB    Trafikkoordinator
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans sk... Visa mer
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Nu söker vi en Bokningsmedarbetare till vårt distrikt i Örebro för hantering av inrikes, import och exportsändningar. Är du en ansvarsfull, social, kommunikativ och lösningsfokuserad person som drivs av hög kundnöjdhet? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Arbetsuppgifter:

* Bokningar via telefon, EDI och mejl för både transporter inom Sverige såväl som internationella försändelser
* Kundförfrågningar gällande priser och transport
* Uppföljning, fakturering och kvalitetskontroll
* Kontakt med kunder, trafikledning, produktion och övriga avdelningar inom Schenker Europa

Vi söker dig som:

* Har erfarenhet av administrativt arbete
* Har utbildning på minst gymnasienivå
* Behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift
* Har goda kunskaper i MS Office samt erfarenhet av arbete i andra affärssystem
* Trivs med operativt arbete där du gärna tar egna initiativ samt har intresse för att lösa problem
* Tycker om att arbeta i team lika mycket som att jobba självständigt

För att lyckas i rollen behöver du ha ett öppet sinne och en positiv inställning till varierade arbetsuppgifter, service och kvalitet. Du är nyfiken på och gillar att lära dig nya saker, är flexibel, ansvarsfull och målinriktad med kunden i centrum. Du tar gärna ta egna initiativ samt har intresse av att lösa problem. Du är kommunikativ och pedagogisk i båda tal och skrift, på svenska och engelska. Har du tidigare erfarenhet från transportbranschen är det meriterande.

Information och ansökan:
Rollen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placeringsort Örebro. Omfattningen är heltid.

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Katarina Edlund Skjutare via [email protected]
Skicka gärna din ansökan senast 10/4. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Logistikkoordinator

Ansök    Jan 23    PerformIQ Work AB    Trafikkoordinator
Tjänstebeskrivning Är du strukturerad, stresstålig och gillar att hålla igång många arbetsprocesser samtidigt? Söker du ett långsiktigt arbete och vill komma till en arbetsplats där det händer nya saker varje dag? Då kan tjänsten som Logistikkoordinator vara tjänsten för dig! I rollen som Logistikkoordinator på Promax Industries kommer du framförallt att boka transporter, koordinera leverantörer samt vägleda kunder. Du har daglig kontakt med kunder och... Visa mer
Tjänstebeskrivning
Är du strukturerad, stresstålig och gillar att hålla igång många arbetsprocesser samtidigt? Söker du ett långsiktigt arbete och vill komma till en arbetsplats där det händer nya saker varje dag? Då kan tjänsten som Logistikkoordinator vara tjänsten för dig!

I rollen som Logistikkoordinator på Promax Industries kommer du framförallt att boka transporter, koordinera leverantörer samt vägleda kunder. Du har daglig kontakt med kunder och speditörer runt om i världen med fokus på att hitta bästa lämpliga transport och lösningar för kunderna. Du har en administrativ roll med uppgifter som bland annat orderhantering och förberedelser inför fakturering.

Utöver ovanstående kommer även dina arbetsuppgifter att inkludera bland annat att:

• Förhandla med kunder och leverantörer

• Hantera logistikflöden för kunder i hela världen


Krav på person
För att passa i rollen som Logistikkoordinator tror vi att du tidigare arbetat med logistik, administration, speditör eller liknande roller. Du förstår dig på flöden, har en god förmåga att hålla igång många processer samtidigt och har även arbetat med internationella kontakter tidigare. Det är viktigt att du är stresstålig och van vid att ta dig an nya oväntade ärenden som dyker upp. Du är en person som kan ta stort ansvar, är noggrann samt har en hög kundservicekänsla.

Du har goda datakunskaper och är en van användare av Office-paketet, framförallt Excel som till stor del kommer att bli ditt arbetsverktyg. Det är meriterande om du arbetat med ECHA/REACH registrering. Du behärskar det svenska och engelska språket obehindrat, och det är även meriterande med fler språkkunskaper.

• Erfarenhet från logistikbranschen

• Goda kunskaper i Excel

• Flerspråkig och stresstålig


Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Örebro

I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Camilla Aurell via [email protected]. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Företagspresentation
Promaxin Industries AB arbetar med tillverkning och försäljning av kemikalier och teknik för framförallt vägmålning. Vi har huvudkontor i Danmark och distribuerar våra produkter globalt.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: logistikkoordinator, speditör, transportör, logistics, logistikadministratör, logistiker.


Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra kandidater utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se Visa mindre